سرطان 02, 1399 14:08 Asia/Kabul

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه: سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران ثابت ساخت که رابطه دو کشور استراتژیک و راهبردی است و این سفر تمام سناریو سناریو سازی های نظام سلطه را باطل کرد

روح الله قاسمیان کارشناس مسایل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد اهمیت سفر حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان و هیئت همراه وی به ایران گفت: حضور اقای اتمر با یک هیئت بلند پایه 45 نفره، نشان از اهمیت روابط دو کشور ایران و افغانستان دارد و این سفر می تواند به تحکیم روابط دو کشور بسیار کمک کند.

وی تصریح کرد: رابطه ایران و افغانستان استراتژیک و راهبردی است و این که در این سفر از وزارتخانه های مختلف و همچنین از شورای امنیت ملی افغانستان افراد بسیار برجسته ای حضور دارند، به خوبی این را ثابت می کند که دشمنان دو ملت عیلرغم همه توطئه های که کردند نتوانستند بر این رابطه تاثیر بگذارند.

این کارشناس مسایل افغانستان در ادامه خاطر نشان ساخت: رسانه های معاند در حادثه هریرود و همه در حادثه یزد دست به سناریو های مختلفی زدند و تلاش کردند که با سو استفاده از این حوادث به مقاصد شوم سیاسی خود دست پیدا کنند که البته موفق نشدند.

قاسمیان خاطر نشان ساخت: امیتازی که این سفر داشت این بود که تمام سناریو سازی های نظام سلطه را که در طول یکماه گذاشته تلاش داشتند با دروغ نظام اسلامی را زیر سوال ببرند خنثی کرد و ثابت ساخت که پیمان ایران و افغانستان استراتژیک و راهبرداری است و با چنین نقشه های شومی رابطه عمیق دو ملت آسیب نخواهد دید.

وی ادامه داد: در ماه گذشته صحنه سازی از طرف دشمنان دو ملت در بحث مرزی در منطقه هریرود مطرح شد و بسیاری خواستند با دروغ سازی و بدون هیچ سند و مدرکی  روابط دو ملت را خدشه دار کنند.

 

کلیدواژه