سرطان 07, 1399 15:00 Asia/Kabul

کشورهای ضد اسلامی از انواع سلاح‌های ضد بشری همچون ترور و صحنه‌سازی‌های مختلف برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در جامعه اسلامی استفاده می‌کنند تا از شکل‌گیری نظام سالم و مردم‌سالار در کشورهای اسلامی جلوگیری کنند

آگاه امور سیاسی افغان گفت: کشورهای ضد اسلامی از انواع سلاح‌های ضد بشری همچون ترور و صحنه‌سازی‌های مختلف برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در جامعه اسلامی استفاده می‌کنند تا از شکل‌گیری نظام سالم و مردم‌سالار در کشورهای اسلامی جلوگیری کنند.

دکتر سید علی هاشمی در گفت‌‎وگو با خبرنگار رادیو دری درمورد سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن در هفتم تیر/سرطان سال 1360 اظهار داشت: پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در سال 1357 باعث شد تا جهان غرب و شرق متوجه شوند که انقلاب اسلامی که بر مبنای نه شرقی و نه غربی شکل گرفته موجب بیداری جامعه اسلامی در سطح جهان خواهد شد به‌خاطر همین برای جلوگیری از آن کمر بستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کشورهای ضد اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را بر جامعه اسلامی ایران تحمیل کردند و از داخل به ترور شخصیت‌های نخبه و تاثیرگذار همچون شهادت آیت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران آن روی آوردند تا از انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

هاشمی افزود: در افغانستان هم چنین است و مخالفین جامعه اسلامی تلاش دارند از نظام متمرکز اسلامی که مبتنی بر مردم‌سالاری و شایسته‌سالاری باشد ممانعت کنند.

این عالم دین بیان کرد: مخالفین این جریان با به‌وجود آوردن طالبان، انتحاری و مسائل دیگر موفق نشدند و حالا به ترور شخصیت‌های تاثیرگذار جامعه افغانستان روی آورده‌اند.

آگاه امور سیاسی افغان با تاکید براین‌که جامعه افغانستان با الهام‌گیری از اسلام به سوی مردم‌سالاری به پیش می‌رود، گفت: گروه‌ها و کشورهای ضد اسلامی با ترور دکتر ایاز نیازی و مولوی مفلح که در راستای بیداری، هماهنگی و همسویی جامعه و نظام شایسته‌سالار اقدام می‌کردند، موفق نخواهند شد از پیشرفت و شایسته‌سالاری در جامعه اسلامی افغانستان جلوگیری کنند.

 

کلیدواژه