پیام خون شهید نسیم افغانی نوید دهنده پیروزی و حیات امت اسلام است
(last modified 1399-04-10T05:01:26+00:00 )
سرطان 10, 1399 09:31 Asia/Kabul

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیام خون مطهر، نسیم افغانی نوید دهنده پیروزی و حیات امت اسلام است و این شهید عزیز خود را به عنوان یک عضو از امت اسلامی در جهبه حق قرار داد و در مقابل باطل جنگید

سردار حسینعلی یوسف زاده رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن اشاره به جایگاه شهید در اسلام گفت: یکی از ارزش های نابی که شهیدان آفریدند پیوند وحدت امت اسلامی از ملت های مختلف در کنار هم برای دفاع از کیان امت اسلامی است.

وی تصریح کرد پیام خون نسیم افغانی ثابت ساخت که ملیت و قومیت نمی تواند امت اسلامی را از هم جدا کند.

این سردار دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: شهدا به هیچ ملیتی تعلق ندارند و این ها همه مردان خدا هستند که قوم و ملیت نشناختند و برای دفاع از کیان امت اسلامی جان شیرین خود را فدا کردند.

 

یوسف زاده خاطر نشان ساخت: شهید عزیز ما نسیم افغانی می توانست مثل خیلی ها زندگی خود را داشته باشد و بگوید جنگ ایران و عراق به ما ربطی ندارد و وارد این مصاف نمی شد، اما او به فهم دقیقی از شرایط رسیده بود که جنگ ایمان و کفر است و جهبه حق علیه باطل دارد مبازره می کند و برای همین خودش را به عنوان یک عضو از امت اسلامی در جهبه حق قرار داد و در مقابل باطل جنگید.

 

وی در ادامه به فضا سازی رسانه های معاند برای مخدوش کردن رابطه دو ملت اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان دو ملت ایران و افغانستان با خیال خام خود خواستند که رابطه دو ملت را مخدوش کنند، اما رئیس جمهور آمریکا و امثال او باید متوجه باشند که نمی توانند ملت ایران و افغانستان را از هم جدا کنند و ما دو ملت برادر هم هستیم و جان خود را فدای همدیگر کردیم.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: پیروزی نهایی از آن ملت های مسلمان است و پیام خون شهید نسیم افغانی نوید دهنده پیروزی و حیات امت اسلام است.

 

کلیدواژه