خاکسپاری پیکر شهید نسیم افغانی در حرم رضوی بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری نشان از اهمیت خون شریکی دو ملت دارد
(last modified 1399-04-10T06:21:20+00:00 )
سرطان 10, 1399 10:51 Asia/Kabul

رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان گفت: خاکسپاری پیکر شهید نسیم افغانی در حرم رضوی بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری نشان از اهمیت خون شریکی دو ملت دارد و خون این شهید و دیگر شهدای دو ملت که در رویدادهای مختلف کنار هم در ایران و افغانستان به شهادت رسیده اند ثابت ساخت که پیوند های دو ملت بسیار عمیق است.

سید احمد موسوی مبلغ، کارشناس سیاسی و رئیس خبرگزاری اطلس افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند پیکر مطهر شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به خاک سپرده شود، توجه رهبر معظم انقلاب را به خون شریکی دو ملت نشان می دهد و خون این شهید و دیگر شهدای دو ملت که در رویدادهای مختلف کنار هم در ایران و افغانستان به شهادت رسیده اند ثابت ساخت که پیوند های دو ملت بسیار عمیق است.

وی ادامه داد: در رویداد های مختلف در طول چند دهه گذشته مردم ایران و افغانستان در کنار هم بودند، در دوران مقاومت مردم افغانستان بر علیه تجاوزگری شوروی بسیار از مجاهدان ایرانی در کنار همسنگران افغانستانی خود در داخل افغانستان مبارزه کردند و به شهادت رسیدند و مزار آن ها در داخل افغانستان هم اکنون موجود است.

این کارشناس افغان تصریح کرد: بسیاری از جوانان افغانستانی هم در دوران دفاع مقدس در کنار دوستان ایرانی خود در جهبه ها حضور پیدا کردند و هم در حوزه مقاومت و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و دفاع از کیان امت اسلامی در مقابل جریان های تروریستی و صهیونیستی مبارزه و به شهادت رسیدند.

وی افزود: در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم یک دوستی و اخوت عمیقی  بین دو ملت وجود دارد که علاوه بر سابقه هزار ساله در دهه های اخیر نیز این پیوند ها بیشتر شده است و خون نسیم افغانی این را به خوبی ثابت ساخت.

موسوی مبلغ ضمن اشاره به توطئه های دشمنانان دو ملت ایران و افغانستان برای تفرقه افکنی میان دو ملت و دولت گفت: در طول یک ماه گذشته دشمنان دو ملت و رسانه های معاند فضا سازی کردند تا روابط دو ملت را مخدوش کنند که البته در گذشته هم از این توطئه ها بر علیه دو ملت وجود داشته و امر جدیدی نیست، ولی دشمنانان هرگز نتوانستند که به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وی در پایان یاآور شد: دو ملت ایران و افغانستان هیچ گاه مشکل ندارند گاهی ممکن است در روابط بین دو دولت مشکلاتی بوجود بیاید که البته با سفر هیات افغانستانی به سرپرستی محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه به تهران و مذاکرات بسیار خوبی که با مقامات ایرانی داشتند ما شاهد بودیم که در عرصه روابط بین دو دولت هم نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

کلیدواژه