سرطان 16, 1399 14:15 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ در پاسخ به نامه رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص تحولات اخیر فلسطین، بر حمایت ایران از مردم مظلوم این سرزمین و دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب  در این نامه خطاب به «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که روز دوشنبه منتشر شد، با قدردانی از اقدامات مقاومت فلسطین در مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی که موجب عزت و سربلندی امت اسلامی شده است، تصریح کردند: "دشمن زبون که در عرصه میدانی، شکست‌های غیر قابل جبرانی متحمل شده است، راهبرد توسعه طلبی خود و تضییع حقوق مسلم فلسطینی‌ها را ابتدا با فشار اقتصادی و محاصره غزه مظلوم و آنگاه با نیرنگ مذاکره و طرح صلح و سازش دنبال می‌‌کند."

سرنوشت فلسطین امروز در مقطعی حساس قرار گرفته است .در این برهه تاریخی  توطئه خطرناکی در حال تکوین است که هدف آن  از بین بردن هویت فلسطین است.

این توطئه دردرون جریانی به نام «معامله قرن» طراحی شده است .شواهد نشان می دهند رژیم غاصب صهیونیستی با کمک مستقیم امریکا  به دنبال آن است که بافت سیاسی و اجتماعی سرزمین‌های اشغالی را تغییر دهد. هدف اصلی از این طرح در وهله نخست تبدیل رژیم صهیونیستی به کشور و ملت یهود است و در وهله دوم اعطاء حاکمیت و مشروعیت محدود به فلسطینی‌ها در قالب اراضی ۱۹۶۷ خواهد بود.

«مجید صفاتاج» کارشناس مسائل فلسطین در تحلیل اهداف امریکا در قالب پروژه "معامله قرن " می گوید :

"  اسرائیل به  دنبال  آن است تا حق بازگشت فلسطینی‌ها را در امتداد معامله قرن از بین ببرد و عربستان به علاوه ایالات متحده به دنبال عملیاتی کردن همین موضوع هستند."

 دفع این توطئه ،اما بدون استمرارمقاومت و مبارزه محقق نخواهد شد . مسئله فلسطین درواقع جهادی بزرگ گرفتن حق تاریخی یک ملت است . ازاینروست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری، وحدت و یکپارچگی مردم و جریان‌های فلسطینی برای خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمن خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و هم چنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

آنچه مسلم است ؛دریکسوی این جریان تاریخی  مقاومت بزرگ فلسطین قرار گرفته است که در همه این سال ها  با منطق عقل و تجربه، تهدید و تطمیع دشمنان را بر نتافته است .در سوی دیگر این حرکت بزرگ تاریخی و سرنوشت ساز؛ مسوولیت جهان اسلام است که موظف است  برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کند.

سیاست ‌جمهوری اسلامی ایران ؛عمل به این تکلیف بزرگ وحمایت از ملت مظلوم فلسطین در هر شرایطی است  . در واقع یکی از علت های دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، استمرار حمایت از حقوق ملت  فلسطین است ؛اما این دشمنی ها و فشارها موجب نخواهد شد که ایران از مواضع خود در موضوع فلسطین کوتاه بیاید. رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این نیز در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، درخصوص قدردانی ازحمایت‌های ملت ایران ؛ بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در حمایت کامل از فلسطین تاکید کرده اند .

 این خیزش و این اراده مستحکم قطعا سرنوشت فلسطین را در راستای ارمان ملت فلسطین رقم خواهد زد.این واقعیت همان نکته ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ  به نامه رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص تحولات اخیر فلسطین، یکبار دیگر برآن تاکید کردند.

 

کلیدواژه