تاخیر در معرفی کابینه و اعضای شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، صدمات جبران ناپذیری دارد
(last modified 1399-05-05T06:03:57+00:00 )
اسد 05, 1399 10:33 Asia/Kabul

نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان گفت: تاخیر در معرفی اعضای کابینه دولت افغانستان و اعضای شورای عالی مصالحه ملی و اختلافات بوجود آمده میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، صدمات جبران ناپذیری بر دستاوردهای 20ساله دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواهد داشت.

سید عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان و کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به عدم معرفی اعضای کابینه دولت افغانستان و اعضای شورای عالی مصالحه ملی گفت: چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد آغاز بحث مذاکرات بین الافغانی است و برای رسیدن این مسیر دشوار ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی و همسویی میان کسانی هستیم که طرفدار نظام جمهوری اسلامی در افغانستان هستند.

وی افزود: ادامه اختلافات سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر معرفی اعضای کابینه و اعضای شورای عالی مصالحه ملی صدمات جبران ناپذیری بر دستاورد های 20 ساله افغانستان بوجود خواهد آورد و همه کسانی که از دستاورد های نظام سیاسی افغانستان دفاع کرده اند زیان خواهند کرد.

این آگاه امور سیاسی تصریح کرد: منافع مشترک بسیار جدی میان جناح های سیاسی طرفدار نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که با توجه به شرایط حساس موجود باید اختلافات سلیقه ای ای کنار گذاشته شود و یک وفاق سیاسی در سطح گروه های طرفدار نظام جمهوری اسلامی افغانستان بوجود بیاید.

سجادی خاطر نشان ساخت: هنوز هم اختلاف در معرفی اعضای کابینه و شورای عالی مصالحه ملی وجود دارد که اختلافات بوجود آمده میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله باید هر چه زود تر حل شود چون برای دفاع از نظام سیاسی فعلی افغانستان بیش از هر زمان دیگر نیاز به همسویی داریم و همه باید از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در افغانستان محافظت کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: بحث های دیگری هم میان دو جناح سیاسی در مورد معرفی اعضای شورای عالی مصالحه ملی وجود دارد و این اختلافات ناشی از تفاوت نظرهای است که در میان هر دو تیم وجود دارد و بی باوری که نسبت به مشارکت سیاسی در سطوح مختلف حکومت موجود است، باعث عدم معرفی اعضای شورا صلح شده است.

وی در مورد علت اختلاف بوجود آمده در مورد اعضای کابینه هم افزود: برخی از افرادی که از سوی عبدالله عبدالله قرار است برای کابینه معرفی شوند از نظر محمد اشرف غنی واجد شرایط لازم برای حضور در دولت نیستند و همین میان دو جناح باعث اختلاف شده است.

 

کلیدواژه