اسد 14, 1399 09:07 Asia/Kabul
  • نظام سلطه آمریکایی؛ منفورترین نظام در جهان،
    نظام سلطه آمریکایی؛ منفورترین نظام در جهان،

نظام سلطه آمریکا ،منفورترین نظام در جهان است که بالاترین درجه نفرت از آن‌ها درمیان ملت‌ها به‌وجود آمده است.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی کشور با اشاره به تحرکات نظام سلطه در چالش‌آفرینی برای جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکایی‌ها که سالیان دور و درازی عامل بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر در جهان هستند، اکنون گرفتار خودشان شده‌اند، اما همچنان به رفتارهای خصمانه ضد ملت‌های آزاده جهان ادامه می‌دهند.
رئیسی همچنین با قدردانی از نیروهای امنیتی ایران برای دستگیری سرکرده گروهک تروریستی "تندر" افزود:کشورهای مدعی حقوق بشر، مکان امنی برای تروریست‌ها شده‌اند و آمریکا و اروپا نیز عاملان به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه در اقصی نقاط جهان را پرورش می‌دهند و حمایت می‌کنند.

وضعیت تاسف بار سالهای جنگ و خونریزی در افغانستان و عراق ویمن و تجاوزات رژیم های کودکش تحت حمایت امریکا در فلسطین و یمن و ظلمی که از جانب امریکا  به ملت های تحت ستم می شود؛ مصداق روشنی از نقض گسترده حقوق بشر توسط نظام سلطه جهانی است . بزرگترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است.در این ماجرای دردآور، نه فقط سرزمین ، بلکه هویت یک ملت  مورد تعرض  قرار گرفته  است.در موضوع  حقوق بشر دوگانگی های زیادی درنگاه غرب وجود دارد. حتی در داخل این کشورها بسیاری ازمردم از نژادپرستی، فساد و بی عدالتی رنج می برند  و صدای اعتراض  آنها هر روز بلندتر می شود . موج گسترده این اعتراضات  چندی قبل در پی قتل فجیع یک شهروند سیاه پوست امریکایی بدست یک افسر پلیس سفید پوست علنی شد و برغم سرکوب شدید معترضان ؛ اعتراضات همچنان ادامه دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب ،درتبیین ابعاد  و اهداف رفتار ضد بشری امریکا ،در بخشی از  پیام اخیرشان  به‌مناسبت ایام حج تصریح کردند:

رفتار آمریکا با ملتهای ضعیف، نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی رفتار آن پلیس است که زانوی خود را بر گردن یک سیاه‌پوست بیدفاع گذاشت و آن قدر فشرد تا جان داد.

رسوایی رفتارهای ضد بشری سران کاخ سفید اکنون در فریادهای اعتراضی مردم در خیابان های ایالات متحده امریکا بگوش می رسد.

فواد ایزدی، کارشناس روابط بین‌الملل ، با بیان اینکه بیش از نیم قرن است که مسئله "حقوق بشر" به عنوان یک ابزار فشار از سوی امریکا علیه دشمنان و رقبای این کشور استفاده می‌شود می گوید :

امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد ؛نه ‌تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را دارد. در واقع می‌توان گفت اولین قربانیان حقوق بشر امریکایی، مردم امریکا هستند.  در صفحات تاریخ مشاهده می‌کنیم که چگونه سرخ‌پوست‌ها توسط امریکائیان قتل‌عام شدند و سیاه‌پوست‌هایی که به بردگی گرفته شدند. این همه نشان میدهد که در داخل مرزهای امریکا هم مردم آن کشور از سیاست‌های حقوق بشری امریکا مصون نیستند و تحت فشار شدید سیاست‌های ضدحقوق بشری به سر می‌برند.

امریکا همچنین  با تحریم  دارو، در دوران سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا ، تلاش کرد زندگی مردم ایران را سخت و دشوار سازد .امریکا و برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر در زمان جنگ تحمیلی نیز رژیم صدام را در حملات شیمیایی به ایران  تجهیز و از وی حمایت  کردند . در نتیجه همین حمایت ها  بیش از یکصد هزار نفر در ایران  قربانی سلاح های شیمیایی اهدایی غرب شدند  . امریکا و برخی کشورهای اروپایی ؛ همچنین از گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه های تروریست که هزاران انسان بیگناه را به شهادت رسانده اند حمایت کرده اند  .امریکا در کارنامه حقوق بشری خود لکه  ننگ جنایات در زندان گوانتانامو و ابوغریب را دارد. همین کشورها اما خود را مدافع  حقوق بشر معرفی می کنند، در حالیکه  بزرگترین  ناقضان حقوق بشرند وباید در این زمینه پاسخگو باشند. بنابر این ادعای حقوق بشری امریکا و اروپا ،طنز تلخ سیاسی دوران معاصر است  ؛چون که مظهر واقعی نقض حقوق بشر خود آنها هستند.

 

 

کلیدواژه