اسد 18, 1399 16:36 Asia/Kabul
  •  دیدگاه رهبرمعظم انقلاب درباره جنایت امریکا در بمباران اتمی هیروشیما

"آمریکا در ماه اوت ۱۹۴۵ با یک بمب اتمی در شهر هیروشیما به طور فوری و انی، صد هزار نفر را کشت و این طبیعت ارتش استکباری، بی دین، بی خدا و فاقد اخلاق آمریکا است."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما که در حساب توئیتری پایگاه اطلاع‌ رسانی KHAMENEI.IR منتشر شد، با اشاره به این موضوع ،افزودند: اگر کسی بخواهد درباره جنایات ارتش‌های قدرت‌های استکباری حرف بزند، چند کتاب می‌شود نوشت و باید نوشت.

شهر‌های «هیروشیما» و «ناکازاکی» در روز‌های ۶ و ۹ اوت سال ۱۹۴۵ و در واپسین روز‌های جنگ جهانی دوم به دستور «هری ترومن» رئیس جمهور وقت آمریکا هدف بمباران اتمی قرار گرفتند؛ بمبارانی که اگرچه به پایان تسلیم ژاپن و جنگ جهانی دوم انجامید، اما مرگ فجیع حدود ۲۲۰ هزار غیرنظامی بیگناه را سبب شد.

«حسن جونی» استاد حقوق بین الملل ،حمله اتمی آمریکا به هیروشیما را بزرگترین جنایت علیه بشریت در تاریخ دانسته و می گوید ، وجدان و حافظه انسانی هرگز نمی تواند تصاویر ویرانی ها و کشتار و سوختن مردم به ویژه زنان و کودکان درهیروشیما و ناکازاکی را از یاد ببرد.

بمباران اتمی  هیروشیما و ناکازاکی ژاپن یک فاجعه بود. این جنایت برای همیشه در تاریخ ثبت گردید .از ان هنگام تا کنون تلاش های بسیاری برای جلوگیری از تکرار این فاجعه بعمل امده است ؛اما تهدید ها همچنان باقیست و هزاران کلاهک اتمی در زارادخانه های جهان  بشریت را تهدید می کند .

امریکا با چنین سابقه ای ؛همچنان بدنبال  نوسازی و تولید نسل های جدید سلاح های هسته ای است . اکنون در "دیمونا" در فلسطین اشغالی نیز تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی با حمایت و کمک های امریکا فعال است  که به  «هیروشیمای کوچک» مشهور است . همانگونه که ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی در سالروز بمباران اتمی هیروشیما تصریح کرد  ؛ پایان یافتن کابوس اتمی و دکترین "نابودی حتمی طرفین"، مدت زیادی است که به تعویق افتاده است.

آمریکا به عنوان عامل این جنایت غیرانسانی همچنان ضمن ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر به شکل گسترده‌ای در مسیر ارتقا و تولید بمب‌های اتمی پیش می‌رود و بمب‌های اتمی فعلی ۳۰۰۰ برابر مخرب‌تر از انواع به کار رفته در هیروشیما و ناکازاکی هستند.

"کریستوفر اشلی فورد"  Christopher Ashley Fordرئیس بخش امنیت بین الملل و عدم اشاعه "اندیشکده هادسن" در امریکا معتقد است بسیاری از جنبه های چالش برانگیز دنیای هسته ای امروز ناشی از نوسازی سلاح های اتمی و تجدید رقابت بین قدرت بزرگ در مسایل هسته ای است  .

آنچه مسلم است ؛تاریخ امریکا مملو از مداخلات و جنایت علیه ملت های جهان است .ارتکاب جنایات جنگی در مکزیک طی سالهای  ۱۸۴۶ تا ۱۸۴۸؛ با بیش از ۱۰ هزار کشته ، جنایات هولناک در جنگ ویتنام طی سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵؛ با صدها هزار کشته و جنایت‌های جنگی در فیلیپین ؛ با دست‌کم ۲۰۰۰۰۰ کشته بخشی از تاریخ مداخلات نظامی امریکاست . امریکا  در زمان جنگ تحمیلی نیز با حمایت از رژیم صدام سبب استفاده وسیع رژیم متجاوز عراق از سلاح‌های شیمیایی در حملات به شهرها و روستاهای ایران و عراق  شد . حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران ،دایر کردن زندان های مخفی  و شکنجه های هولناک  درزندان های گوانتانامو و ابوغریب ؛همچنین  سرکوب های  خونین  اعتراضات به نژاد پرستی و بی عدالتی های حاکم بر جامعه امریکا بخشی ازاقدامات  ضد بشری امریکا هستند .از اینروست که  رهبر معظم انقلاب در بیان جنایات امریکا و ارتش‌های قدرت‌های استکباری حرف های نگفته را بسیار دانستند که در باره آن چند کتاب می‌شود نوشت و باید نوشت. 

کلیدواژه