عقرب 10, 1399 12:41 Asia/Kabul

غربی ها و از جمله فرانسوی ها دم از آزادی می زنند اما رفتارهای پر از خصومت و تبعیض با مسلمانان دارند

رئیس نهضت صلح و سازندگی افغانستان تاکید کرد: غربی ها و از جمله فرانسوی ها دم از آزادی می زنند اما رفتارهای پر از خصومت و تبعیض با مسلمانان دارند.

سید اسحاق دلجو حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با اهانت نشریه فرانسوی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلامی گفت: در قرآن کریم تاکید شده با اهل کتاب مجادله نکنید اما استعمارگران راه های دیگری را در پیش گرفتند، کینه های نهفته دارند نسبت به اسلام و مسلمانان دارند و علیه آنان اقدام می کنند.

وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ افغانستان افزود: نشانه های جنایات فرانسوی ها خصوصا در شمال افریقا و الجزایر دیده می شود و هرچند دم از آزادی می زنند اما مسلمانان دچار تبعیض های خطرناکی در آن کشور ها هستند و با افراد سالخورده، جوان و محجبه رفتارهای کینه توزانه و غیر انسانی می شود.

وی عنوان کرد: فرانسوی ها اعمال نژاد پرستانه ای انجام می دهند و هیچ گونه هماهنگی با سایر ادیان ندارند و در حالی که ادعای آزادی می کنند مسلمانان را مجبور به ترک دین خود می کنند و حقوق بشر را زیر پا می گذارند که این خود نشانه اسلام ستیزی و کینه توزی آن ها علیه مسلمانان است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در کشور فرانسه مسلمان ها بسیار زیر فشار هستند، به آن ها کار داده نمی شود، در محل هایی که آن ها زندگی می کنند آموزش و پروش، زمینه کار و تحصیل و امکانات رفاهی در سطح بسیار پایین قرار دارد، علاوه بر این مورد تهاجم هم قرار می گیرند که این شرایط نشان می دهد اقدامات هتاکانه آن ها علیه مقدسات اسلامی هم تصادفی نیست و مکرون در پشت پرده این کار ها می باشد

وی اظهار داشت: از شواهد و قراین چنین برمی آید که مکرون رئیس جمهور فرانسه در راس تمام اظهاراتی بوده که مسئولین فرانسه علیه مسلمانان انجام می دادند زیرا او اظهار کرد از ادامه انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز صرفنظر نمی کند در حالی که هر کس به ادیان الهی، پیامبران، پیام آوران الهی و بزرگان بشریت احترام قائل نشود از اخلاق به دور و یک نژاد پرست است.

وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ افغانستان یادآور شد مکرون در تمام اظهارات خود دین اسلام را متهم می کرد و نامی از افراط گرایان نمی برد، این یک جنگ علنی با دو میلیارد مسلمانی است که به پیامبر بزرگ خود علاقه قلبی دارند.

دلجو حسینی عنوان کرد: مردم و علمای کشورهای اسلامی اعم از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان و سایر کشور ها کالاهای فرانسوی را تحریم کرده اند، همه مردم باید چنین رویه ای را در پیش بگیرند، زیرا استعماگران اسلحه های خود را به سوی جهان اسلام نشانه رفته اند و نمی گذارند مسلمانان رشد و پیشرفت داشته باشند، مهمتر اینکه تلاش می کنند مانع وحدت مسلمانان شوند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به آیه ای در که در قرآن کریم مبنی بر اینکه تا مسلمانان از دین خود دست برندارند کفار راضی نمی شوند، یادآور شد که غربی ها به بهانه های مختلف ده ها مرکز اسلامی را بستند تا مسلمانان به خصوص زنان محجبه اسلام را کنار بگذارند و انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) هم در همین راستا و پاشیدن بذر نفاق در بین مسلمانان است.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند که در واکنش های خود به مکان های دولتی، مراکز مربوط به سازمان ملل و مراکز و سازمان های خصوصی حمله نشود و علما، دانشمندان، شعرا و نویسندگان خاموش ننشینند، راه پیمایی های اعتراض آمیز صورت بگیرد و محصولات و کالاهای فرانسوی شود و مسلمانان نیازهای خود را از دیگر کشورها تهیه کنند.

این فعال سیاسی-فرهنگی در رابطه با واکنش ها به هتاکی ها هم گفت: این واکنش ها باید منطقی و به دور از خشونت باشد. واکنش دولت فرانسه هم باید به افرادی که خودسرانه واکنش نشان می دهند منطقی باشد نه اینکه اگر فردی خودسرانه مرتکب عملی و یا قتل فرد هتاک شد نیروهای دولتی آن فرد را هم به قتل برسانند. آن ها در موارد دیگر بارها از قصاص و اعدام انتقاد کرده اند.

رئیس نهضت صلح و سازندگی افغانستان در رابطه با سکوت برخی کشورها از جمله عربستان سعودی در برابر اهانت های نشریه فرانسوی و رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) هم گفت: امروز صهیونیزم جهانی و استعمار قدیمی و جدید در کنار هم قرار گرفته اند و تلاش می کنند تمام جنایات صهیونیست ها را نادیده بگیرند اما برخی کشورهای اسلامی که خود را وابسته به آن ها می دانند، با آن ها رابطه دارند و از آن ها اسلحه می خرند و هنوز نمی دانند این اسلحه را در کجا استفاده خواهند کرد.

دلجو حسینی تصریح کرد: در حالیکه صهیونیست ها دشمنان اسلام هستند این کشورها با آن ها دست دوستی می دهند و خود را تسلیم صهیونیست ها کرده اند، آن ها این اسلحه را نه در برابر صهیونیست ها استفاده می کنند، نه در برابر امریکا در حالیکه امریکا از انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تلاویو به بیت المقدس حمایت کرد و از اشغالگری آن ها هم حمایت می کند.

این کارشناس افغان تاکید کرد: امریکا همچنان تلاش دارد که برخی کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی سازی کنند چنانچه اخیراً چند کشور معدود این کار را کردند و همزمان صهیونیست ها شهرک سازی های خود را توسعه دادند و این در حالی است که کشورهایی که با صهیونیست ها دست دوستی دادند هیچ چیزی هم به دست نیاوردند، آنان با چنین رویکردی صدای خود را در برابر اهانت به مقدسات اسلامی هم بلند نمی کنند.

وی در عین حال گفت: اما امت اسلامی به فکر اسلام و به فکر سرزمین های اسلامی است و مسلمانان در حال یکپارچه شدن و گسترش و استحکام وحدت خود هستند.

 

کلیدواژه