وحدت و همبستگی در بین جامعه و مردم افغانستان مستحکم است و نهادینه شده است
(last modified 1399-08-10T10:34:48+00:00 )
عقرب 10, 1399 15:04 Asia/Kabul

وحدت، همبستگی و یکپارچگی در بین جامعه و مردم افغانستان مستحکم است و نهادینه شده است

یک آموزگار افغان تاکید کرد: وحدت، همبستگی و یکپارچگی در بین جامعه و مردم افغانستان مستحکم است و نهادینه شده است.

حفیظ الله هروی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: وحدت کلمه مبارکی است که تمام انسان ها به آن نیاز دارند و ضروری است که مسلمانان اعم از اهل تشیع و اهل تسنن به این موضوع اهتمام داشته باشند.  

وی افزود: نامگذاری فاصله بین 12 تا 17 ربیع الاول تحت عنوان هفته وحدت هم اقدام منطقی و مبارکی است که برادران اهل تشیع و اهل تسنن با استفاده از این فرصت وحدت و برادری خود را بیشتر کنند و در کنار هم با برادری و یکپارچگی زندگی کنند.       

هروی با بیان اینکه از کودکی با برادران اهل تشیع ارتباط داشته و در کار و فعالیت های اقتصادی نیز باهم شراکت داشته اند، گفت: از گذشته صمیمیت و ارتباط نزدیکی بین اهل تشیع و تسنن در افغانستان وجود داشته به عنوان مثال اگر در یک مغازه دو نفر شریک بودند یکی شیعه و دیگری سنی بوده و خویشاوندی هایی هم بین پیروان هر دو مذهب شکل گرفته است.

این فعال اجتماعی افغان یادآور شد: در بین مردم و جامعه و نیز دولت افغانستان هم از سطوح بالای مدیریتی گرفته تا سطوح پایین تر، شیعه و سنی در کنار هم فعالیت می کنند و در نهادهای غیر دولتی هم وضعیت چنین است.

وی اضافه کرد: بشریت به همبستگی، دوستی و وحدت ضرورت دارد و این وحدت برای مسلمانان یک امر حیاتی است و برای ایجاد بسترهای یک زندگی سالم و به دور از ناملایمات، این وحدت و یکپارچگی از ضروریات است.

 

کلیدواژه