قوس 15, 1399 14:39 Asia/Kabul

نفراول مسابقات بین المللی قرآن دانشگاه دانشگاه الازهر مصر گفت: در مسابقات بین المللی قران که با حضور دانشجویان از 137 کشور و از قاره های مختلف برگزار شد خداوند این توفیق را به من داد که مقام اول این مسابقات را کسب کنم و امیدوارم فردی مفید برای جامعه قرآنی به ویژه در کشورم افغانستان باشم.

سید راشد نفر اول مسابقات بین اللملی قران دانشجویان سراسر جهان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد این موفقیت خود گفت: هر سال مسابقات قرانی ویژه دانشجویان دانشگاه الازهر، در تمام رشته های علوم قرآنی و قرائت برگزار می شود، که امسال دانشجویان از 137 کشور و از قاره های مختلف در این مسابقات شرکت داشتند که خداوند این توفیق را به من داد که مقام اول این مسابقات را کسب کنم.

وی در مورد هدف خود از تحصیل در مصر گفت: هدف از سفر به مصر شوق آموختن دروس علوم قرآنی در این کشور بوده است و الان مدتی است که در دانشگاه الازهر مشغول تحصیل هستم و امیدوارم فردی مفید برای جامعه قرآنی به ویژه در کشورم افغانستان باشم و راز موفقیت من تشویق های پدر و مادرم و اساتید بزرگوار من می باشد.

این دانشجوی افغانستانی مقیم مصر اظهار داشت: من از کودکی شوق زیادی برای آموختن قران کریم داشته ام و با تشویق خانواده و اساتید خود موفق شدم که در این را گام بردارم و اساتیدی که در افغانستان از محضر آن ها کسب فیض کرده ام، استاد محمد حسین حیدری و سید پادشاه هاشمی هستند و در رشته قرائت از سبک استاد شحات محمد انور و مرحوم استاد شیخ سید متولی عبدلعال پیروی می کنم.

سید راشد در مورد موفقیت سال های اخیر قاریان افغانستان در عرصه های جهانی گفت: موفقیت های قاریان افغانستانی در سال های اخیر نتیجه زحمات و کوشش آنان در این راه است و برای استمرار این موفیقت باید کوشش کنند تا این حضور همچنان استمرار داشته باشد.

 

لازم به یادآوری است که به تازگی دوتن از قاریان پر تلاش افغانستان که دانشجوی دانشگاه الازهر در مصر می باشند توانستند در مسابقات بین المللی قرائت، و ابتهال یا همان مناجات خوانی عربی در بین ۱۳۷ کشور مقام اول و دوم را از دورشته بدست آورند.

در این مسابقات قاری سید راشد هاشمی مقام اول در تلاوت و قاری مصطفی کاظمی مقام دوم در ابتهال خوانی را به دست اورد.

این مسابقات در میان تمام دانشجویان دانشگاه الازهر که از  سراسر جهان در این دانشگاه درس می خوانند، برگزار شده بود.

کلیدواژه