تاکید رهبر معظم انقلاب بر قطعی بودن انتقام از آمران و قاتلان سردار سلیمانی
(last modified 1399-09-26T11:56:14+00:00 )
قوس 26, 1399 16:26 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر قطعی بودن انتقام از آمران و قاتلان سردار سلیمانی
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر قطعی بودن انتقام از آمران و قاتلان سردار سلیمانی

اقدام تروریستی آمریکا دربه شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی رویدادی است که درامتداد خصومت ورزی های دیرینه امریکا علیه ایران قابل تحلیل و بررسی است.

سخنان صبح امروز (چهارشنبه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی  تاکید بر این واقعیت تاریخی دارد.

ایشان شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و با اشاره به تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان تصریح کردند ؛ شهید سلیمانی به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد.

سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک استراتژیست نظامی دروغ بودن ادعاهای امریکا در جنگ با تروریسم را آشکار کرد.خطوطی که سردار سلیمانی در جغرافیای مقاومت  ترسیم کرد ،  طرح امریکا و اسراییل برای تجزیه منطقه را به شکست کشاند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،در سوم ژانویه 2020 در حالی که به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود ؛ در اقدامی تروریستی به دستور ترامپ رییس جمهوری امریکا ؛به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید. تشییع با شکوه پیکر سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اما پاسخ معنا داری  به امریکا  بود و نشان داد که رسوایی امریکا  فراتر از مرزهای ایران و عراق است  و نفرت از امریکا درمیان بسیاری  ملت های دیگر به اوج رسیده است. ترور سردار سلیمانی برای ترامپ  و مشاورانش بر اساس تحلیلی غلط اقدامی درجهت به تعویق انداختن سقوط هیمنه و هژمونی این کشور بود. افکار عمومی دنیا اما اکنون آمریکا  را دشمن  صلح و بشریت می شناسد که  تنها هدفش  سیطره بر منابع انرژی  وغارت  منابع کشور‌های منطقه است.

آنگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند شهید سلیمانی، هم درزمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد.ایشان با یاد آوری بخشی ازاظهارات رئیس‌جمهورامریکا  که  اذعان کرد  ۷ تریلیون دلار درمنطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم ؛  گفتند: قهرمان این کار بزرگ، سردار سلیمانی است که در زمان حیات او، انجام شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین با اشاره به سیلی محکمی  که در حمله موشکی به پایگاه امریکایی عین‌الاسد زده شد، افزودند: اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج امریکایی‌ها از منطقه که همت ملتها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.
ایشان تأکید کردند: البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است.
 نکته مهم دیگری که در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت  تاکید بر ضرورت حفظ  اقتدار در عرصه های نظامی و اقتصادی است . 
رهبر انقلاب اسلامی با بیان این واقعیت که  دشمنی‌ها فقط مخصوص آمریکای ترامپ نیست که با رفتن آن تمام شود، خاطر نشان کردند آمریکای اوباما نیز با ملت ایران بدی کرد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفتار سه کشور اروپایی را نیز در  نهایت بدعملی، لئامت، دورویی و نفاق دانستند.

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب  در تبیین اهمیت بزرگداشت شهید سلیمانی تاکید بر این نکته راهبردی  است  که تنها با مقاومت و تدبیر و شجاعت می توان در مقابل زورگویی قدرت های استکباری ایستاد .شهید سلیمانی در حقیقت نمونه‌ای از این  تدبیر و شجاعت را متجلی ساخت که  راه روشن  مقاومت را ماندگار و پر اثر کرد.

 

کلیدواژه