جدی 09, 1399 14:36 Asia/Kabul

دیدگاه شهید سردار سلیمانی و شهید احمد شاه مسعود در رابطه با جهاد و مقاومت در افغانستان به هم نزدیک بود از اینرو در این زمینه باهم همکاری داشتند

کارشناس و خبرنگار افغان گفت: دیدگاه شهید سردار سلیمانی و شهید احمد شاه مسعود در رابطه با جهاد و مقاومت در افغانستان به هم نزدیک بود از اینرو در این زمینه باهم همکاری داشتند.

رضا نوری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در آستانه فرارسیدن اولین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی یک شخصیت فراملی بود، ایشان در زمان جهاد و مقاومت افغانستان همکاری های تنگاتنگی با قهرمان ملی افغانستان شهید احمد شاه مسعود داشت و دیدگاه واحد نسبت به جهاد، مقاومت و آزادی افغانستان از چنگال تروریسم سبب نزدیکی آنان بود.

وی افزود: شهید سردار سلسمانی با شهید برهان الدین ربانی و سایر رهبران جهادی افغانستان که در جبهه مقاومت قرار داشتند، نیز همکاری بسیار نزدیکی داشت.

این نویسنده افغان عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی از مجاهدان و سپهسالاران اسلام در منطقه بود و به ویژه در کشورهایی مانند عراق و سوریه نقش بسیار برجسته ای در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی داشت، امنیتی که امروز در عراق و سوریه حاکم است، نتیجه تلاش های سردار شهید سلیمانی است.

نوری در رابطه با نقش سردار شهید سلیمانی در استحکام جریان مقاومت در منطقه هم گفت: وی نقش عمده ای در تامین امنیت منطقه داشت.

وی اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی ضایعه بزرگی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه بود اما تلاش ها و مبارزات آن شهید می تواند سرلوحه ای برای ادامه راه مقاومت باشد.

 

کلیدواژه