سران حکومت افغانستان به خاطر منافع ملی اختلافات شخصی و گروهی را کنار بگذارند
(last modified 1395-08-10T10:16:46+00:00 )
عقرب 10, 1395 14:46 Asia/Kabul

سران حکومت وحدت ملی افغانستان اختلافات را کنار بگذارند و به فکر بهبود اوضاع کشور باشند

کارشناس سیاسی نظامی افغان تاکید کرد: سران حکومت وحدت ملی افغانستان به خاطر منافع ملی باید اختلافات شخصی، گروهی و قومی را کنار بگذارند و به فکر بهبود اوضاع کشور باشند.

میاگل خالد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به بروز برخی اختلافات میان رهبران و اعضای ارشد حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: منافع ملی کشور قطعاً بر منافع شخصی، گروهی و قومی اولویت دارد از اینرو دولتمردان باید باهم کنار بیایند، خبرگی رهبران در این است که مسایل را بررسی کنند، نواقص و نارسایی ها و مشکلات را بیابند و برای آن ها راه حل پیدا کنند.

وی افزود: مردم افغانستان پس از مدت ها انتظار می خواستند حکومتی در کشورشان تشکیل شود که وحدت ملی در آن تامین شده باشد و آسایش آن ها را در نظر بگیرد. انتظار مردم این است که تمام دولتمردان افغان باهم متحد بوده و به فکر تامین امنیت، آسایش و رفاه اقتصادی و اجتماعی آنان باشند.

این کارشناس افغان عنوان کرد: مردم هیچ گاه این انتظار را ندارند که دولتمردان به جان یکدیگر بیفتند و آب به آسیای دشمن بریزند. رهبران و دولتمردان افغان نباید به اختلافات خود پرداخته و آن را افزایش دهند و مردم و خواسته های آنان و گذشته این کشور را به دست فراموشی بسپارند بلکه باید وظایف خود را در قبال مردم و کشورشان بشناسند و به آن عمل کنند.

آقای خالد گفت: اختلافات بین سران حکومت تاثیرات بسیار منفی بر وضعیت امنیتی افغانستان می گذارد و بر روحیه سربازان، افسران و کل سیستم امنیتی تاثیرات ناگواری خواهد داشت. سران حکومت باید بدانند که نیروهای امنیتی به خاطر دفاع از وطن و مردم می جنگند و قربانی می دهند در چنین شرایطی آنان نباید به جان هم بیفتند و باهم مخالفت داشته باشند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت که تا قبل از برگزاری انتخابات هر یک از کسانی که اکنون در راس حکومت قرار گرفته اند برنامه های مختلفی داشتند و وعده های زیادی به مردم دادند اما زمانی که بر  کرسی قدرت تکیه زدند همه را فراموش کردند و اکنون دولت گرفتار مسایل قدرت، مسایل قومی و سایر پدیده های منفی شده است.

وی اضافه کرد: به گفته بزرگان وظیفه ای که به مسوولین داده می شود امانتی است که به آن ها سپرده می شود و مال شخصی کسی نیست، قدرت از سوی مردم به دولتمردان داده می شود، از اینرو آنان که دارای سواد، فکر و اندیشه هستند باید باهم صحبت کنند، اختلافات را کنار بگذارند و به فکر نجات وطن شان باشند.

 

کلیدواژه