ثور 28, 1400 11:33 Asia/Kabul

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در نقطه مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیزعملیات «شمشیر قدس» را در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی با قدرت ادامه می‌دهند.

جریان مقاومت به دو دلیل مهم و راهبردی مصمم به ادامه مبارزه با تجاوز گری رژیم صهیونیستی است.

دلیل نخست؛ ماهیت شرارت آمیز رژیم نامشروع اسراییل است که  به ‌دنبال بی‌ثبات‌ سازی و ناامن‌ سازی منطقه است.

دلیل دوم ؛تاثیرات انکار ناپذیر جریان مقاومت بر تغییر معادلات و طرح های سازشکارانه در قبال سرنوشت ملت فلسطین و قدس است. رژیم نامشروعی که  تا سال های اخیر  شعار راهبردی اش سیطره بر جغرافیای منطقه  از نیل تا فرات بود، امروز در درون شهرک‌ها و سرزمین‌های اشغالی  خود را محصور و ناتوان می بیند و چشم به گنبد اهنین بی خاصیت خود دوخته است. در حالیکه موشک‌های گروه‌های مقاومت قادر هستند تا شمالی‌ترین نقاط تل‌آویو را نیز هدف قرار دهند.این قدرت پاسخگویی، معادله جدیدی را در جریان نبرد قدس  به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده تلویزیونی که در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیروهای مقاومت، تغییر موازنه‌ی قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند.

ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه‌ی مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه‌ی فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.

درقدردانی از این مواضع عدالت خواهانه؛ روز دوشنبه شماری  از گروه‌ها و جریان های مقاومت فلسطین با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس تشکر کردند.

جبهه‌ی مردمی آزادی‌بخش فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ی مبارزه‌ی مردمی فلسطین و ائتلاف نیروهای فلسطین در این نامه‌ها همچنین ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشورهای اسلامی، نام و یاد شهید "حاج قاسم سلیمانی" را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.

سردار شهید "قاسم سلیمانی " فرمانده پیشین سپاه قدس نقش بی بدیلی در این  تحول بزرگ ایفا نمود ومعادله‌ی موجود در سطح منطقه را که به نفع رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد کاملاً معکوس کرد. 

رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سخنانی تصریح کردند ؛"الان در دنیای اسلام هر جایی که بنای مقاومت در مقابل زورگویی استکبار را داشته باشند، مظهرشان و اسم رمزشان شهید سلیمانی است".

ترس و وحشت صهیونیست ها امروز نشان می‌دهد که خروجی‌های جریان مقاومت ، معادله ای را که گفته می‌شد اسرائیل دست برتر نظامی را در منطقه دراختیار دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند به تجاوزات این رژیم پاسخ بدهد،تغییر داده است .

«جمال الکندی»، تحلیلگر امور سیاسی عمان در گزارشی در تحلیل اهمیت نقش مقاومت می گوید :" از زمانی که رژیم صهیونیستی در قلب سرزمین‌های اسلامی موجودیت نامشروع خود را اعلام کرد ، نقشه آمریکا و اسراییل  ایجاد وضعیتی بی‌ثبات و آکنده از هرج و مرج در منطقه بود تا با توجه به منافع راهبردی آمریکا و اسرائیل و نیز جلوگیری از نفوذ مقاومت در کشورهای منطقه نقشه معامله قرن  اجرایی شود اما اکنون در اجرای این نقشه نیز ناکام شده اند "

تحولات این روزها نشان می دهد که اسرائیل بیش از آنچه که خود می گوید و می پندارد آسیب پذیرتر و پوشالی تر از همیشه است .نظامیان و سیاستمداران جنگ طلب و افراطی رژیم صهونیستی اکنون به خوبی از این واقعیت آگاه شده اند که نابودی و حذف مقاومت فلسطین کاری غیرممکن خواهد بود و این بار؛ نه نظامیان صهیونیست بلکه نیروهای مقاومت هستند که در درگیری ها سرنوست جنگ را مشخص خواهند کرد.

نامه شماری از گروه‌ها و جریان های مقاومت به رهبر معظم انقلاب و عزم مقاومت برادامه‌ی راه تا آزادی قدس شریف بر همین نکته تاکید دارد .

 

کلیدواژه