جوزا 02, 1400 17:10 Asia/Kabul
  • آشکار شدن خوی تروریستی اسرائیل با تهدید به ترور فرماندهان مقاومت
    آشکار شدن خوی تروریستی اسرائیل با تهدید به ترور فرماندهان مقاومت

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارنظری آشکار سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ترور تهدید کرد.

استفاده از ترور از همان زمان اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی انجام شد. تنها چند ماه از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی گذشته بود که ترورها در این رژیم کلید خورد؛ هنگامی که باندهای صهیونیستی، «فولکه برنادوت» دیپلمات ارشد سوئدی و میانجی سازمان ملل متحد بین اعراب و اسرائیل را ترور کردند. برنادوت ایده‌‌هایی برای صلح ارائه داده بود که از جمله آن پایان دادن به مهاجرت یهودیان به سرزمین‌‌های فلسطین و باقی ماندن بیت‌المقدس تحت حاکمیت عربی بود.

 

رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۵۰، سیاست ترور و تصفیه را به عنوان یک دکترین ثابت خود اتخاذ کرده بدون اینکه به عواقب سیاسی و قانونی این اقدام ضدانسانی توجه کند. «رونن برگمن» روزنامه نگار حوزه امنیتی/نظامی اسرائیل کتابی تحت عنوان «برخیز و اوّل بکش» را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. در این کتاب آورده که اسرائیل در طول حیات ۷۰ ساله خود ۲۷۰۰ عملیات ترور را انجام داده است. نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی نیز اخیراً تاکید کرد استراتژی «ترور» سیاست بنیادی اسرائیل است.

اکنون بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرد «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در باریکه غزه و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) همچنان از اهداف این رژیم برای ترور هستند. این اظهارنظر علنی گانتز حاوی چند مطلب مهم است. 

مطلب اول این است که رژیم صهیونیستی زمانی که در جنگ رو به رو با شکست مواجه می‌شود به ترور روی می‌آورد که یکی از شنیع‌ترین و کثیف‌ترین اقدام‌ها است. اکنون که رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه با شکست مواجه شد، ترور فرماندهان حماس را در دستور کار قرار داد تا به زعم خود با شهادت این فرماندهان، به لحاظ انسانی و تجربی، این گروه را با مشکل مواجه کند. این در حالی است که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت بارها ثابت کرده‌اند که با شهادت فرماندهان‌شان، عزم‌شان برای مقاومت و وارد کردن ضربه به اسرائیل تقویت می‌شود. قدرت موشکی که مقاومت فلسطین در جنگ 12 روزه نشان داد، ماحصل و برونداد شهادت فرماندهان مقاومت است. 

مطلب دوم این است که وزیر جنگ رژیم اسرائیل تهدید به ترور فرماندهان حماس را به طور علنی بیان کرده است. به عبارت دیگر، اسرائیل هیچ توجهی به حقوق بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی ندارد زیرا پس از ترورهایی که پیش از این انجام داد، نظام جهانی هیچ اقدامی علیه اسرائیل انجام نداد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه جمعه گذشته بعد از برقراری آتش بس میان اسرائیل و مقاومت فلسطین، گفت اسرائیل یک رژیم اشغالگر و تروریست است و وقت آن رسیده که جهان چشم خود را به روی این حقیقت باز کند.

مطلب سوم این است که تهدید به ترور سبب هراس فرماندهان مقاومت نشده است بلکه آنها از شهادت استقبال می‌کنند زیرا شهادت ریشه در ارزش‌های مذهبی دین مبین اسلام دارد. بر این اساس، در حالی که بنی گانتزرئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در باریکه غزه را به ترور تهدید کرد، یحیی السنوار روز شنبه در خیابان‌های غزه حاضر شده و در اولین اقدام به منزل شهید «باسم عیسی» از فرماندهان شهید گردان‌های القسام رفت. 

کلیدواژه