جوزا 12, 1400 14:24 Asia/Kabul

امروز ضرورت تبیین دقیق اندیشه های امام خمینی (ره) برای نسل جوان به خصوص در افغانستان احساس می شود

روحانی افغانستانی تاکید کرد: امروز ضرورت تبیین دقیق اندیشه های امام خمینی (ره) برای نسل جوان به خصوص در افغانستان احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی راستی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: امروز در جامعه افغانستان مشکلات زیادی به ویژه در رابطه با مسایل فکری و اعتقادی وجود دارد، افکار تکفیری در این کشور در حال توسعه یافتن است و جریان هایی هم به منظور ایجاد تفرقه در میان مردم و فراهم شدن زمینه اقدامات استعماری و استکباری فعالیت می کنند.

مسوول دفتر مشهد مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان با اشاره به برگزاری مراسم ویژه سی و دومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در این مرکز اظهار داشت: هر ساله جلساتی در موضوعات مختلف و به ویژه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در این مرکز برگزار می شود، امسال هم دفتر مشهد، کرسی هم اندیشی را تحت عنوان "ظلم ستیزی و مظلوم نوازی، میراث ماندگار امام امت (ره)" برگزار کرد و از کارشناسان هم دعوت شد تا به سوالاتی در رابطه با آرمان ها، اهداف و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) پاسخ دهند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را تبیین اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) دانست و گفت: امروز در غیاب حضرت امام خمینی (ره) ضرورت تبیین و بازنگری عمیق اندیشه های ایشان بسیار احساس می شود، به همین منظور این کرسی هم اندیشی تاثیرگذار برگزار شد.

هاشمی راستی عنوان کرد: این جلسه با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور تعدادی از فرهنگیان برگزار شد اما تلاش شد که جلسه پوشش گسترده رسانه ای داده شود تا مردم بتوانند در داخل و خارج افغانستان از محتوای جلسه استفاده کنند.

این روحانی افغان گفت: کارشناسان هم در رابطه با افکار و اندیشه های امام (ره) در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صحبت کردند و راهبردهایی که می توان از افکار و اندیشه های امام به دست آورد، در همین زمینه به سوالات هم پاسخ دادند.

این کارشناس فرهنگی-مذهبی افغان اظهار کرد: ما می توانیم از افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) هم در جهت تقریب میان مذاهب اسلامی و هم برای تقویت مبانی وحدت و روحیه اخوت میان پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان بهره مند شویم.

وی اضافه کرد: همچنان می توانیم از افکار ایشان به عنوان یکی از مراجع بزرگ و طراز اول، در برابر افکار انحرافی استفاده کنیم، این اندیشه ها به راحتی می تواند پاسخگوی سوالات و شبهاتی باشد که گاهی افکار عمومی را به سوی انحراف پیش می برد.

 

کلیدواژه