سرطان 28, 1400 15:48 Asia/Kabul

کارشناس افغان در امور سیاسی و فرهنگی گفت: مردم، علما و شخصیت های فرهنگی و علمی باید درمبارزه نرم افزاری با آمریکا دقت کنند چون این کشور می خواهد از این طریق همچنان بر مردم افغانستان سیطره داشته باشد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مردم افغانستان باید مراقب ابزارهای جنگ نرم آمریکا در کشور خود باشند.

علی واحدی کارشناس افغان در امور سیاسی و فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسلمانان جهان به‌مناسبت ایام حج گفت: محور اصلی پیام ایشان مقاومت بر علیه جبهه کفر بود که این مقاومت سبب شد تا استکبار را زمین گیر کند.

وی در ادامه به تحقیر آمریکا توسط مردم افغانستان در پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ملت افغانستان به خوبی می داند که آمریکا با شعار آوردن دمکراسی و امنیت به افغانستان آمد ولی در طول دو دهه حضور آمریکا در این کشور و بر خلاف آنچه آمریکا شعار داد، ناامنی ها آزار و اذیت مردم، ناهنجاری های اجتماعی و کشت مواد مخدر افزایش پیدا کرد.

واحدی بیان داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند آمریکا علیرغم داشتن همه امکانات نظامی که به افغانستان آورده بود مجبور شد خیلی ذلیلانه مانند انگلیس و شوروی از مردم این کشور شکست بخورد و سرانجام بعد از 20 سال افغانستان را ترک کند.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی افغان اظهار داشت: موضوعی که مردم افغانستان در پیام مقام معظم رهبری باید به آن توجه ویژه داشته باشند مبارزه با آمریکا در ابعاد جنگ نرم است چرا که آمریکا در جنک نظامی زمین گیر شد و ما دیدیم که خیلی بزدلانه افغانستان را ترک کرد ولی در حال حاضر می خواهد در جنگ نرم با مردم افغانستان همچنان مبارزه کند.

علی واحدی تاکید کرد: مردم، علما و شخصیت های فرهنگی و علمی باید درمبارزه نرم افزاری با آمریکا دقت کنند چون این کشور می خواهد از این طریق همچنان بر مردم افغانستان سیطره داشته باشد.

لازم به ذکر است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مسلمانان جهان به‌مناسبت ایام حج، راه جبران عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی را مقاومت خواندند و تاکید کردند: کل منطقه اسلامی، میدان سربرافراشتن مقاومت در مقابل شرارت‌های آمریکا و همراهانش است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش تبلیغاتی آمریکائیان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی‌ها از ملّتهای این منطقه است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: همین درک غلط موجب شد که آمریکا در افغانستان تحقیر شود و پس از آن ورود پُر سر و صدا در بیست سال پیش و پس از به کار بردن سلاح و بمب و آتش در برابر مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، خود را در باتلاق حس کند و نیرو و ابزار نظامی خود را از آن بیرون بَرَد. البتّه ملّت بیدار افغان باید مراقب ابزارهای اطّلاعاتی و سلاحهای جنگ نرم آمریکا در کشورش باشد و هشیارانه در برابر آن بِایستد.

کلیدواژه