سنبله 06, 1400 12:38 Asia/Kabul

نفر اول کانکور امسال در افغانستان از حکومت آینده افغانستان خواست، تلاش کند هرچه زودتر دانشگاه ها بازگشایی شود تا دانشجویان از تحصیل باز نمانند.

سلگی باران همچنان گفت: حکومت در راه تحصیل دختران هم نباید مانع ایجاد کند و هیچ کس نباید از تحصیل محروم شود.

وی اظهار داشت که خانواده روشنفکری دارد که در راه تعلیم و تحصیل به وی بسیار کمک کرده اند و اگرچه حرف و حدیث هایی از سوی برخی در خصوص تعلیم و تحصیل دختران وجود دارد اما او و خانواده اش به این مسایل توجهی نداشته اند.

این بانوی جوان افغان که با کسب رتبه اول در امتحانات کانکور امسال موفق به ورد به دانشکده طب کابل شده گفت: در نظر داشته که در افغانستان به تحصیلات خود ادامه دهد اما اکنون شرایط مبهمی در این کشور وجود دارد و دولتی هم بر سر کار نیست، در صورتی که این شرایط خللی در ادامه تحصیل وی ایجاد کند به ادامه تحصیل در خارج فکر خواهد کرد.

خانم باران عنوان کرد: خواستش از کسانی که زمام امور را در افغانستان در دست می گیرند این است که توجه ویژه ای به دانشگاه ها داشته باشند، هرچه زودتر دانشگاه ها دوباره آغاز به کار کنند و دختران هم نباید از تحصیل محروم شوند.

وی خطاب به دخترانی هم که در حال حاضر مجبورند در خانه بمانند گفت: حتما درس های خود را بخوانند و تا بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از دروس خود فاصله نگیرند.

 

کلیدواژه