میزان 05, 1400 11:55 Asia/Kabul

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی از تمام اتباع و مهاجرین خارجی مقیم این استان خواست هرچه سریع تر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

محمد تقی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اینکه واکسیناسیون از راه های اصلی جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی با توجه به شرایط حادی که وجود داشت پیگیری های زیادی انجام شد و مقدمات انتقال واکسن به این ولایت انجام شد و مراکز خوبی هم در سطح استان برای واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی آماده شده ضمن اینکه تمام مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان آمادگی کمک را در این راستا داشتند.

وی افزود: با وجود این، مراکز ویژه ای از جمله طبقه دوم بازار ملل تجهیز شده و هر کدام از اتباع و مهاجرین خارجی که بالای هجده سال هستند با توجه به شرایط خاصی که در خراسان رضوی وجود دارد و امکاناتی که فراهم شده حتماً برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی یاد آور شد از مجموع اتباع و مهاجرین خارجی که در خراسان رضوی حضور دارند تا هفته قبل تنها ده درصد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده اند که رقم قابل توجهی نیست.

هاشمی تاکید کرد: از نیمه مهر ماه به بعد از ارایه خدمات به  کسانی که واکسن دریافت نکرده باشند، خودداری می شود. اگر هم کسانی که واکسن نزده اند به کرونا مبتلا شوند و به بیمارستان ها مراجعه کنند در رابطه با درمانشان کمک هزینه تعلق نخواهد گرفت و هزینه های درمان هم به صورت هزینه های توریستی از آن ها دریافت خواهد شد. بنا بر این تمام اتباع و مهاجرین خارجی هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز تعیین شده جهت واکسن مراجعه و کارت واکسیناسیون خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اتباع غیر مجاز و یا فاقد مدارک اقامتی هم می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه کنند، کد خاصی برای آن ها در نظر گرفته شده که می توانند واکسن خود را بدون مشکل دریافت کنند.

 

کلیدواژه