میزان 27, 1400 17:31 Asia/Kabul

هنرمند برجسته افغانستانی مقیم ایران گفت: آثار هنرمندان افغانستانی در رشته های خطاطی، نقاشی، گرافیک، عکاسی و سایر رشته های هنری در تهران به نمایش گذاشته شد که برگزاری این گونه نمایشگاه ها می تواند هنر مهاجرت را به جامعه میزبان معرفی کند.

محمد موسوی اکبری، هنرمند برجسته افغانستانی در مورد برگزاری نمایشگاه ده روزه آثار ۱۶هنرمند افغانستانی در نگار خانه تهران گفت: این نمایشگاه در زمینه هنرهای تجسمی از جمله خط، مینیاتور، نقاشی، عکس و مجسمه‌سازی با نام «هم‌خانه» از سوی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و با همکاری خانه هنرمندان ایران، در تهران برگزار شد و البته قرار بود که سال گذشته این نمایشگاه برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان خطاط، نقاش، گرافیک، عکاس و سایر رشته های هنری به نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیاری هم مواجه شد و امیدوارم که این کارها ادامه پیدا کند و در سطح تهران باقی نماند و در دیگر شهرهای ایران نیز گسترش پیدا کند.

این هنرمند افغانستانی مقیم ایران در ادامه اظهار داشت: در جامعه مهاجرت هنرمندای بسیار فاخر و توانمندی فعالیت دارند که البته بسیاری از آن ها در ایران هنوز ناشناخته باقی مانده اند و برگزاری این گونه نمایشگاه ها را به فال نیک می گیریم و آرزوی من این است که این فقط یک پروژه نباشد و این حرکت فرهنگی در آینده هم ادامه پیدا کند.

اکبری همدلی و همگرایی هنرمندان افغانستانی را در جامعه مهاجرت مهم بر شمرد و افزود: هنرمندان مهاجر باید بدون تعصب و به دور از برخی تنش ها قومی که در گذشته در بین ما بوده، فقط باید توانمندی ها و شایستگی های هنرمندان را مد نظر بگیرند تا بتوانیم حرفی برای گفتن در جامعه میزبان داشته باشیم.

لازم به ذکر است که نمایشگاه ده روزه آثار ۱۶ هنرمند افغانستانی در زمینه هنرهای تجسمی از جمله خط، مینیاتور، نقاشی، عکس و مجسمه‌سازی با نام «هم‌خانه» از سوی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، با همکاری خانه هنرمندان ایران، از عصر روز جمعه ۱۶ میزان در گالری‌های استاد ممیز و زمستان این خانه برگزار شد.

در این نمایشگاه 70 اثر هنری از محمد حسین احمدی، محمد ارزگانی، زهرا اسماعیلی، بتول اکبری، فاطمه اکبری، محمد موسی اکبری، ثریا جعفری، بتول رحیمی، زارا رسولی، حمیده سهرابی، شکیلا عالمی، علیخان عبداللهی، بهرامشاه محمودی، حکیمه قنبری، محمد مهدی میرزایی و فاطمه میرزایی به نمایش گذاشته شد.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه روز گذشته (دوشنبه 26 مهر 1400) با حضور هنرمندان افغانستان و ایران برگزار شد.

کلیدواژه