عقرب 05, 1400 15:14 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دلسوزی راهکارهای حکیمانه ای در موارد مختلف از جمله وحدت اسلامی ارایه می دهند که قابل توجه و عملی است.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به وحدت شیعه و سنی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و اینکه یکی از راه های جلوگیری از حمله به مساجد شیعیان در افغانستان شرکت مسوولان فعلی حکومت این کشور در مساجد و مراکز شیعیان و تشویق اهل سنت به شرکت در اجتماعات مشترک است، عنوان کرد: این یک راهکار عملی و تاثیر گذار است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب در ادامه اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) استراتژی وحدت جامعه اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان و استکبار جهانی در پیش گرفتند و در عمل نشان دادند که خواستار عزت و اقتدار جهان اسلام هستند و این عزت و اقتدار را در وحدت اسلامی می دانند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به استقبال مقامات طالبان از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد وحدت شیعه و سنی عنوان کرد: برای اینکه رهنمودهای بزرگان و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عمل پیاده کنیم ضروری است که شیعه و سنی در کنار هم باشند و باهم ارتباط و تفاهم داشته باشند.

عصمت اللهی یاد آور شد: تعدادی از مسوولان طالبان در مراکز و مراسم شیعیان حضور یافته و سخنرانی کرده اند، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم این است که راه نجات از توطئه های دشمنان این است که پیروان مذاهب شیعه و سنی به ویژه مسولان در کنار هم قرار بگیرند و برادری را در عمل به نمایش بگذارند. در رابطه با وحدت شیعه و سنی یک استراتژی کلان وجود دارد و آن وحدت عملی و تقریبی بین پیروان مذاهب اسلامی است.

وی اظهار کرد: حملات تروریستی اخیر در مساجد شیعیان و شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران قلوب مسلمانان را جریحه دار کرد، این حوادث، کار دشمنان اسلام است و کار کسانی است که سیاست تفرقه و جداسازی مذاهب اسلامی را پیش می برند و به صورت مشخص کار امریکایی ها است.

 

کلیدواژه