قوس 01, 1395 12:34 Asia/Kabul

از پیام های راهپیمایی اربعین حسینی وحدت و انسجام مسلمانان و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آنان است

روحانی و فعال فرهنگی-مذهبی افغان گفت: از پیام های راهپیمایی اربعین حسینی وحدت و انسجام مسلمانان و ظلم ستیزی و  استکبار ستیزی آنان است که استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی فصیحی غزنوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: سنت حسنه ای که از گذشته های دور و از زمان ائمه اطهار علیهم السلام در مورد زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین باقی مانده در سال های اخیر به خوبی اجرا می شود و از سراسر دنیا مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در پیاده روی اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه الشلام شرکت می کنند.

وی افزود: این برنامه تاثیر زیادی دارد، در قدم اول وحدت و انسجام جهان اسلام را می رساند که همه مسلمانان یکپارچه و یکصدا به سوی یک هدف در حرکت هستند. امام حسین علیه السلام به فرموده خود ایشان برای عدالت، آزادی و اصلاح امت جدش به قیام کرد و پیاده روی اربعین هم در حقیقت آرمان خواهی امام حسین علیه السلام است.

به گفته این کارشناس فرهنگی- مذهبی آن هایی که آزادیخواه، عدالت طلب و ظلم ستیز هستند قطعاً در این برنامه ها شرکت می کنند. شرکت مسلمانان در پیاده روی اربعین نشانگر انسجام، عدالت خواهی و ظلم ستیزی آنان است. مسلمانان بدین وسیله به استکبار جهانی نشان می دهند که استکبار ستیز و ظلم ستیز هستند.

فصیحی غزنوی عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی اثرات مثبتی در میان مسلمانان و بلکه در دنیا خواهد داشت و این در حالی است که جمعیت بیش از بیست میلیونی که در اربعین حسینی در کربلا جمع می شوند و پیاده روی طولانی را بپا می کنند در رسانه های غربی به آن شکل که باید منعکس نمی شود زیرا استکبار جهانی از وحدت و انسجام مسلمانان و بخصوص آرمانخواهی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آنان وحشت دارد.

این روحانی افغان یادآور شد که در سال 61 هجری قمری عده ای مظلوم و اسیر پیاده روی کردند و در روز اربعین به کربلا رسیدند اما این هدف و آرمان بزرگ روز به روز گسترش پیدا می کند و امروز به اینجا رسیده و امیدوار هستیم که این حرکت حسنه سال به سال گسترش پیدا کند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: امسال مسوولین ذیربط جمهوری اسلامی ایران برنامه ای را ترتیب دادند که مهاجرین افغان مقیم ایران هم بتوانند بصورت قانونی وارد عراق شده و در مراسم اربعین شرکت کنند که جای تشکر و قدردانی دارد.

فصیحی غزنوی گفت: مردم مسلمان افغانستان بخصوص شیعیان افغان دلباخته و جان بر کف برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان عصمت و طهارت هستند و مهاجرین افغان هم در هر گوشه و کنار دنیا مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان را برپا و مراسم دینی و مذهبی خود را برگزار می کنند.

وی اضافه کرد: امسال عده زیادی از مهاجرین افغان بصورت برنامه ریزی شده و در دسته ها و کاروان های منظم در مراسم اربعین شرکت کردند که گام بسیار مثبتی در جهت انسجام و وحدت اسلامی است.

 

کلیدواژه