حمل 18, 1401 14:07 Asia/Kabul

دبیر شورای علمای اهل سنت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران تاکید کرد: دشمنان اسلام هیچ گاه نمی خواهند امنیت و آرامش در جوامع اسلامی برقرار باشد اما مسلمانان باید با بیداری و هوشیاری توطئه های آنان را خنثی کرده و جلو برهم زدن امنیت را بگیرند.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی (ع) ضمن تسلیت شهادت یک طلبه فعال و آرزوی شفای کامل و عاجل برای دو طلبه زخمی این حادثه گفت: یقینا دست هایی پشت پرده حادثه وجود داشته که این عمل در مضجع منور رضوی صورت گرفته و علما مورد حمله قرار گرفته اند.

روز سه شنبه فردی که به گفته مسوولان تحت تاثیر افکار تکفیری و سلفی بوده با چاقو به سه طلبه در حرم مطهر رضوی (ع) حمله کرد که یک تن از آنان به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند. فرد ضارب توسط مردم و نیروهای حفاظت دستگیر شد.

مدیر تحصیلات تکمیلی جامعة النور الاسلامیة العالمیة اظهار داشت: در این حادثه سه هتک حرمت صورت گرفته؛ یکی هتک حرمت بارگاه امن و مضجع منور آقا علی بن موسی الرضا (ع)، دیگری هتک حرمت ماه مبارک رمضان و نیز هتک حرمت به مقام شامخ علما که یقینا عملی نابخشودنی است و با توجه به احادیت پیامبر گرامی اسلام (ص) جایگاه قاتل قطعا در دوزخ است.

وی افزود: برداشتی که از این حوادث می شود این است که دشمنان اسلام هیچ گاه نمی خواهند آرامش در جامعه اسلامی حکمفرما شود. برایشان هم فرقی نمی کند که آرامش را در کدام کشور اسلامی به هم بزنند. آرامش در هر کشور اسلامی در تضاد با اهداف امریکا، رژیم اسرائیل و انگلیس است.

مولوی سامانی با بیان اینکه امت اسلامی باید بیدار باشد، بصیرت داشته باشد و دشمن را بشناسد، عنوان کرد: اکنون در فضای مجازی کلیپ هایی علیه جمهوری اسلامی ایران پخش می شود، در ایران کلیپ هایی علیه مهاجرین افغانستانی پخش می شود و در پی تفرقه افکنی میان امت اسلامی هستند و ضروری است که رسانه ها، اهل قلم و علما بیداری افزایی و بصیرت افزایی کنند و جلو برهم زدن امنیت را بگیرند.

وی اظهار کرد: یقینا عاملین این حوادث پیدا می شوند و نقشه های دشمنان برملا می شود اما مسلمانان نباید در دام نقشه های دشمنان بیفتند و نباید به شایعات دامن بزنند و نگذارند دشمنان از این اوضاع سوء استفاده کنند.

دبیر شورای علمای اهل سنت مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد: این شورا برای محکومیت حادثه اخیر بیانیه ای صادر کرد. وی تاکید کرد: به عنوان دبیر این شورا این هتک حرمت و جنایت و برنامه هایی از این قبیل را محکوم می کند.

 

کلیدواژه