جوزا 01, 1401 16:21 Asia/Kabul

سخنگوی شهرداری کابل گفت: در نظر داریم در برنامه های زیبایی شهری از نمادهای تاریخ اسلام هم استفاده کنیم که ایجاد نماد مسجدالاقصی از نمونه های آن است.

نعمت الله بارکزی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: شهرداری کابل در کنار فعالیت های خود در بخش های نظافت، سرسبزی، توسعه شهری و امثال آن تاکید زیادی بر کار روی مباحث فرهنگی دارد.

وی افزود: در این میان در کنار فرهنگ شهرنشینی که روی آن کار می شود و در قالب برنامه های بزرگ آگاهی دهی در نقاط مختلف شهر، مدارس و دانشگاه ها پیگیری می شود، برنامه دیگری وجود دارد که بر اساس آن در پانزده میدان یا چهار راه کابل برخی نمادهای زیبایی شهری را داشته باشیم و برای انتخاب آن ها چند عامل در نظر گرفته شده که شامل رسوم افغانستانی، تاریخ اسلامی و زیبایی ظاهری است.

سخنگوی شهرداری کابل تصریح کرد: به عنوان مثال در چوک (میدان) دهبوری یک دیوار زیبای کاهگلی سنتی با پنجره چوبی و متعلقات وطنی ساخته شده و در چهارراه عبدالحق یک باغچه زیبای گل ایجاد شده است.

بارکزی عنوان کرد: چوک کمپنی هم از چوک های مهم شهر کابل است و نقطه ای است که مسیر اتصال کابل با ولایت های جنوبی از آن می گذرد به همین دلیل تصمیم بر آن شد که نمادی از مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را در آن داشته باشیم که اهمیت زیادی برای مسلمانان از جمله مردم افغانستان دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد نمادهای تاریخ اسلامی از مواردی است که در برنامه های شهرداری کابل وجود دارد و در آینده هم این برنامه ادامه خواهد داشت.

 

کلیدواژه