جوزا 02, 1401 13:12 Asia/Kabul
  • ایران؛ قربانی همیشگی تروریسم
    ایران؛ قربانی همیشگی تروریسم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتقام خون شهید «صیاد خدایی» حتمی است تاکید کرد: بدون تردید دست استکبار جهانی در این ترور دیده می شود.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را نشان دادند و روز یکشنبه "سرهنگ پاسدار صیاد خدایی" از مدافعان حرم را در تهران با شلیک 5 گلوله به شهادت رساندند.

"سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به عمان تصریح کرد: بدون تردید در این جنایت دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند دیده می‌شود که به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

ایران یکی از بزرگترین قربانیان ترور در بین کشور‌های جهان است و تاکنون بیش از ۱۷هزار نفر از مردم و مسوولان جمهوری اسلامی ایران در اقدمات تروریستی شهید شده اند.

از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و به هم خوردن معادلات استکبار جهانی، ایران آماج کینه و خصومت دشمنان و عمال وابسته به آنان از جمله گروهک منافقین بوده است. این گروهک، تنها در بازه زمانی 11 فروردین تا 26 اسفند سال1362 شمسی، مسوولیت ترور 4583 شهروند ایرانی را برعهده گرفت.

آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در سال های اخیر همواره در صدد حمایت از تروریست ها در ایران  و منطقه بوده  اند؛ آموزش نظامی عناصر تروریستی، ارسال تسلیحات، محموله های سلاح سبک و نیمه سنگین، تجهیزات ارتباطی و مواد غذایی از طریق پروازهای هوایی مشکوک در مناطق تحت کنترل داعش تنها گوشه ای از حمایت های واشنگتن از تروریست هایی است که با عناوین مختلف در خدمت آمریکا و برای تامین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه دست به جنایات هولناک همچون ترور دانشمندان هسته ای ایران و فرماندهان مقاومت زده اند. 

محسن فخری زاده، مجید شهریاری، مسعود علیمحمدی، داریوش رضایی نژاد، مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی، از جمله دانشمندان انرژی هسته‌ای ایران بودند که در سال های اخیر به دست مزدوران و عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

"سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی" فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حال عزیمت به مأموریتی در عراق به همراه ابومهدی المهندس از رهبران حشد شعبی، در حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

هدف اصلی دشمنان از این اقدامات تروریستی، جلوگیری از قدرت و نفوذ روزافزون ایران و همچنین متوقف کردن برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران بوده است. روزنامه ایندیپندنت پس از ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران در یکی از تحلیل‌های خود در این‌باره نوشت: « ترورهای اخیر در ایران بخشی از تلاش‌های بی‌پایان جامعه اطلاعاتی اسرائیل همراه با همتایان غربی آن از جمله ام.آی.6 و سیا برای مختل کردن یا به تاخیر انداختن و در صورت امکان بازداشتن ایران از تحقق هدفش در دستیابی به اهداف هسته‌ای‌اش است.»

بر همین اساس، اگر چه مقامات رژیم صهیونیستی همانند گذشته، به طورعلنی مسوولیت ترور "صیاد خدایی" را به عهده نگرفته اند اما ماموریت وی به عنوان مدافع حرم در سوریه، نشان می دهد که صهیونیست ها همچنان اولین متهم در این جنایت هستند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران تصور می کنند که با این گونه اقدامات تروریستی می توانند مانعی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به وجود آورند، اما ملت ایران همواره ادامه دهنده راه شهیدان بوده اند و خون شهدا ضامن تعالی ایران اسلامی است. 

بدیهی است، جنایت اخیر دشمنان نیز که با سکوت و حمایت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه شده است بدون پاسخ نخواهد ماند و همانگونه که رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

 

کلیدواژه