سنبله 13, 1401 16:03 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان و مقابله با استکبار به عنوان پیش زمینه رشد و پیشرفت جامعه اسلامی تاکید کردند.

محمد سعید رضا زاده در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مهمانان شرکت کننده در هفتمین کنگره این مجمع اظهار داشت: در بیانات ایشان به غلبه نظام جمهوری اسلامی بر استکبار جهانی که از آن با تعبیر اژدهای هفت سر یاد کردند تاکید شد که تعبیر سیاسی بسیار دقیقی بود و این غلبه نتیجه مقاومت یک ملت است که به خود باور دارد و در برابر استکبار به پیروزی رسیده و در داخل هم در همه عرصه ها پیشرفت داشته است.

وی افزود: پیام این مطلب به ملت ها و نخبگان کشورهای اسلامی این است که اگر می خواهند کشوری آباد، سرافراز و پیشرفته داشته باشند لازمه آن رفع و دفع استکبار و دخالت های آن است و پس از آن توجه به پیشرفت و ترقی داخلی.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه محور دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جلب توجه نخبگان کشورهای اسلامی به عظمت و محبوبیت اهل بیت پیامبر علیهم السلام در جهان اسلام بود و مبین این نکته می باشد که آن ها قرآن ناطق، مفسر و مبین قرآن هستند و محور وحدت در بین مسلمانان می باشند، الگوی مقاومت علیه استکبارند و به عنوان هادیان الهی قابل تمسک هستند و یکی از مبانی وحدت بین شیعه و سنی اهل بیت علیهم السلام می باشند. نظامی هم که به عظمت و محبت اهل بیت پیامبر علیهم السلام توجه دارد باید یک مثال عینی داشته باشد که ایشان به جمهوری اسلامی در عصر امروز اشاره کردند که محور مقاومت و امید ملت های مسلمان است.

رضا زاده عنوان کرد: از آنجایی که دشمن به دنبال آن است که یک سری خط ها را به عنوان تفاوت در بین ملت های مسلمان طراحی و مطرح کند، مسلمانان با بصیرت باید بدانند که تفاوت ها در کجا جدی است و در کجا جدی نیست، مثلا بحث قومیت، نژاد، زبان، فرقه و مذهب از سوی دشمن پر رنگ نشان داده می شود. اما خط متفاوتی که باید پر رنگ باشد خط مقابل استکبار است و تفاوت هایی که بین خود مسلمانان وجود دارد با فلسفه شناخت همدیگر است. ملت هایی که به این نکته توجه نداشته اند موجبات سوء استفاده دشمن را از آن فراهم کرده اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی به این نکته هم اشاره داشتند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی بیان داشت: ایشان با تاکید بر ضرورت الگو قرار دادن اهل بیت پیامبر علیهم السلام در نظام سازی، تاکید هم کردند که این الگو برداری فقط در بعد سیاسی مطرح نیست بلکه نماینده اصول و مبانی خاصی است مثل همان چیزی که حضرت امام خمینی (ره) ترسیم کردند. یعنی نخبگان کشورهای مسلمان باید بر اساس مبانی تقریب و مقاومت در عرصه امروزی از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: محور دیگر صحبت های مقام معظم رهبری نقشه فعلی استکبار برای نخبگان ملت های اسلامی است که خط تفاوت ها را میان شیعه و سنی پر رنگ نشان می دهند و در بعضی کشورها تفاوت های بین شیعه و شیعه، در برخی کشورها بین سنی و سنی و حتی عرب و عجم و امثال آن را مطرح می کنند که این توطئه است و امریکا از آن در برخی کشورها استفاده می کند، نخبگان کشورهای اسلامی در بازگشت به کشورهایشان باید نسبت به این مسایل بصیرت افزایی کنند.

به گفته رضا زاده ایشان به عنوان ولی امر مسلمین جهان به نخبگان جامعه اسلامی تبیین کردند که ما به آینده جهان اسلام امیدواریم، پس آنچه مهم است پیشرفت جهان اسلام در برابر استکبار است و دوست داران اهل بیت پیامبر علیهم السلام اعم از شیعه و سنی می توانند نقش آفرینی بزرگتری در جهان اسلام داشته باشند که مقدمه تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت مهدی (عج) و پیروزی نهایی در محور مقاومت، همدلی و وحدت است.

این کارشناس افغان تاکید کرد: نخبگان جامعه اسلامی باید توجه داشته باشند که نگاه در جهان اسلام تقریبی است و در مقابل نگاه تکفیری قرار دارد که استکبار و برخی کشورهای عربی در افغانستان و بسیاری از کشورهای اسلامی به دنبال آن هستند و هدف آن ایجاد نفاق و فاصله بین مذاهب، اقوام، نژادها و زبان های مختلف می باشد چنانکه انفجارهایی که در مساجد افغانستان صورت می گیرد نقشه های داعش و عمال استکبار است.

وی اضافه کرد: تقریب هم در بین جامعه اسلامی حاصل نمی شود مگر اینکه افراط و تفریط از جامعه برداشته شود و مسلمانان به مشترکات بین خود توجه داشته باشند. در صورتی که این توجه وجود داشته باشد و مسلمانان در یک صف واحد در برابر استکبار بایستند راه نجات و پیروزی بر استکبار گشوده می شود.

 

کلیدواژه