میزان 11, 1401 14:07 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: نقش امریکا، برخی دیگر از کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی پشت صحنه اغتشاشات اخیر در ایران کاملا آشکار است اما با هوشیاری مردم و مدیریت دولت توطئه های آنان خنثی شد.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری یاد آور شد: از هفته گذشته به بهانه درگذشت خانم امینی تعدادی از عناصر که مشخص شد منافقین و خارج نشین ها در اغوای آن ها نقش داشته اند دست به ایجاد اغتشاش زدند که با حضور آگاهانه مردم اغتشاش کاهش یافته و توطئه های دشمنان خنثی شد.

وی اظهار داشت: این بار اول نیست که دشمنان دست به چنین اقداماتی می زنند، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقلال آن از سیطره شیطان بزرگ امریکا آن ها درصدد ایجاد تنش، ناامنی و مانع بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی بوده اند اما توفیقی در این زمینه نداشته اند.

به گفته این کارشناس سیاسی اخیرا هم جمهوری اسلامی ایران حرکت هایی کرد که باعث خشم نظام سلطه از جمله امریکا، برخی کشورهای دیگر غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی شد که سخنرانی آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نقش برجسته در انجام راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) از جمله آن ها بود و عضویت دایم ایران در سازمان همکاری شانگهای نیز نکته مثبتی بود که باعث ناراحتی آن ها شده بود.

واحدی عنوان کرد: به همین دلایل آن ها مساله درگذشت خانم امینی را بهانه قرار دادند تا بتوانند برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد مشکل و وانمود کنند که مردم با انقلاب همراه نیستند در حالیکه ملت بزرگ ایران در روز جمعه و در روز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) به خیابان ها ریختند و همراهی خود را با انقلاب اسلامی تا پای جان اعلام و تاکید کردند که به دشمنان اسلام اجازه نمی دهند در مسیر انقلاب اسلامی مانع ایجاد کنند.

وی افزود: اینگونه اعمال دشمنان اسلام نه تنها خللی در اراده مردم ایجاد نمی کند بلکه اراده آنان را تقویت می کند، منافقین، سلطنت طلب ها و تجزیه طلبان هم جایگاهی در بین ملت ایران ندارند و اگر غیر از این بود در کشورهای غربی حضور نمی داشتند.

این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران مسایل مختلفی از جمله جنگ تحمیلی، توطئه های منافقین و تحریم های غرب را پشت سر گذاشته و بسیاری از توطئه های امریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی در مورد ایران و در رابطه با تجزیه کشورهای اسلامی را با پشتیبانی ملت خنثی کرده که سبب نابودی داعش هم شد و باعث ایجاد وحدت و هماهنگی در سطح جهان اسلام  نیز شده است. همچنان در توطئه اغتشاش اخیر در جمهوری اسلامی هم آنان رسوا شدند و با حضور و درایت مردم این توطئه هم خنثی شد.

واحدی در مورد نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اقتدار جمهوری اسلامی و اشاره سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به این موضوع هم گفت: این نقش و اقتدار بسیار اهمیت دارد و برخی کشورهای منطقه و اسلامی از جمله سوریه را نجات داد و به عراق و یمن هم کمک شایانی کرد. امروز امریکا نگران مصونیت رژیم اسرائیل است و در این راستا تلاش می کند که کشورهای منطقه و عربی تقویت نشوند و حتی درصدد تضعیف و تجزیه آن هاست تا از وحدت کشورهای اسلامی جلو گیری کند و زمینه آزادی فلسطین و قدس شریف هم فراهم نشود.

وی اضافه کرد: اما جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و استقلال و همبستگی امت اسلامی سنگ تمام گذاشته و در این راستا بسیاری از نیروهای مومن و با تجربه به شهادت رسیده اند.

 

کلیدواژه