میزان 18, 1401 15:47 Asia/Kabul

عالم اهل سنت افغان تاکید کرد: عزت، شرافت و کامیابی مسلمانان در سراسر دنیا در گرو وحدت، پکپارچگی و همدلی آنان است.

مولوی حبیب الله جلال آبادی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری گفت: در حال حاضر که امت مسلمه به مشکلات گوناگونی مواجه شده و دنیای اسلام در پریشانی و مشکلاتی بسر می برد که از طرف صهیونیست ها، امپریالیست ها و سایر دشمنان اسلام برای آنان ایجاد شده، وحدت تنها راه نجات است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "ای کسانی که ایمان آورده اید به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید". تباهی مسلمانان در نفاق و تفرقه است و صهیونیسم جهانی و در راس امریکا و اسرائیل هم به دنبال تباهی آنان هستند. پس مسلمانان باید هوشیار باشند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند، آنان همچنان باید برادری خود را حفظ کنند چنانکه خداوند متعال می فرماید: "به درستی که مومنان برادران یکدیگرند پس در بین برادرانتان صلح ایجاد کنید و تقوای الهی پیشه کنید تا خداوند بر شما رحم کند".

این عالم افغان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: این میلاد برای تمام عالم اسلام و تمام بشریت پیام امنیت، وحدت، عزت و شرافت دارد و مسلمانان به میمنت این میلاد مبارک باید وحدت خود را مستحکم تر کنند.

مولوی جلال آبادی با یاد آوری نامگذاری هفته وحدت توسط حضرت امام خمینی (ره)، از این ابتکار ایشان قدردانی کرد و گفت: هر کسی در دنیای اسلام پیام وحدت و امنیت بدهد مورد استقبال است و مسلمانان باید در مقابل کفار متحد باشند.

وی اضافه کرد: اگر مسلمانان بایکدیگر مخالفت داشته باشند هیچ سودی برایشان ندارد و دشمنان از این اختلافات سوء استفاده می کنند.

 

کلیدواژه