میزان 21, 1401 16:27 Asia/Kabul

عالم افغان تاکید کرد: ندای اسلام، ایجاد وحدت و یکپارچگی میان تمام بشریت و به ویژه مسلمانان است و این ندا باید از سوی آنان جدی گرفته شود.

مولوی مجیب الرحمان عاصم در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به میلاد پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و نامگذاری هفته وحدت توسط حضرت امام خمینی (ره) آن را یک ابتکار بسیار خوب دانست.

وی افزود: تا پیش از میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) تمام دنیا در تاریکی جهل و اختلاف غرق بود، سلاطینی در نقاط مختلف دنیا مردم را غلام خود قرار داده بودند، ظلم می کردند و همه در جهالت بسر می بردند. در شبه جزیره عربستان هم مشرکین اختلافات عمیقی باهم داشتند و بر سر مسایل کوچک نزاع می کردند و جنگ های طولانی به راه می انداختند اما پس از میلاد حضرت محمد (ص) و بعثت ایشان اختلافات از بین رفت و وحدت و یکپارچگی ترویج و به عنوان رمز پیروزی امت اسلامی مطرح شد. قرآن کریم هم در آیات متعدد مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده است.

این عالم اهل سنت افغان عنوان کرد: با وجود اینکه کفار و مشرکین با مسلمانان اختلاف داشتند اما دین اسلام بیشتر بر موارد مشترک و اتفاق نظر، وحدت و یکپارچگی تمام بشر و به ویژه مسلمانان تاکید کرد.

مولوی عاصم اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به مشکلاتی که دامنگیر دنیای اسلام شده مسلمانان بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی نیاز دارند زیرا دشمنان اسلام درپی تفرقه بین مسلمانان هستند و این در حالی است که اسلام خیر مسلمانان و بلکه تمام بشریت را می خواهد.

وی اضافه کرد: قوت و نیروی مسلمانان در وحدت آنان است و دین اسلام با هر چیزی که سبب نفاق و پراکندگی مسلمانان شود مخالف است و آن را حرام کرده، به عنوان مثال سخن چینی، غیبت و بهتان را که باعث ایجاد کینه در بین مردم می شود حرام قرار داده تا وحدت و یکپارچگی مسلمانان حفظ شود، بنابراین مسلمانان باید از این موارد بپرهیزند و آنچه را که باعث وحدت بین آنان می شود ترویج کنند.

 

کلیدواژه