عقرب 28, 1401 11:11 Asia/Kabul

نماینده شهرداری کابل گفت: دیدار شهردار کابل با هیات ایرانی بیشتر با هدف بازدید از ظرفیت های اقتصادی و با هدف سرمایه گذاری در پروژه های شهری در کابل بود و در این موارد با اعضای هیات ایرانی صحبت های خوبی انجام شد.

نعمت الله بارکزی نماینده شهرداری کابل در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در مورد دیدار مولوی عبدالرشید، شهردار کابل با حسن شیرازی مستشار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و همراهانش گفت: شهرداری کابل بزرگترین نهاد خدماتی در کابل و افغانستان است و هر کشوری که برای سرمایه گذاری و همکاری و ارائه برخی خدمات جدید شهری و فرهنگی بخواهد با شهرداری کابل همکاری داشته باشند ما از آن استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: دیدار شهردار کابل با هیات ایرانی بیشتر با هدف بازدید از ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری کابل بود و در این موراد با اعضای هیات ایرانی صحبت های خوبی انجام شد.

نماینده شهرداری کابل بیان داشت: ما مراودات زیادی با کشورهای مختلف داریم و بدون شک شهرداری های کشورهای همچون ایران، پاکستان و کشورهای دیگری که علاقمند همکاری با ما هستند ما هم آماده همکاری با آنها هستیم و با توجه به شناختی که از کشور خود داریم و با توجه به خرده فرهنگ ها و فرهنگ بومی افغانستان تلاش می کنیم که با کشورهای که از نظر فرهنگی با ما نزدیک تر هستند و با فرهنگ ما مطابقت بیشتری دارند ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشیم و از تجارب آن ها استفاده کنیم.

بارکزی بیان داشت: شهرداری کابل از نظر بودجه یک نهاد خودکفا است و بدون شک با هر تجربه ای که ما کسب می کنیم خدمات بهتری برای مردم ارائه می دهیم و بعد از تحولات سیاسی جدید که در افغانستان بوجود آمد و با نظارتی که امارت اسلامی بر شهرداری کابل دارد، در حال حاضر شفافیت خوبی در این نهاد ایجاد شده است و هر اقدامی که برای توسعه شهری از سوی شهرداری انجام شود حکومت افغانستان هم از ما حمایت می کند.

لازم به ذکر است که مولوی عبدالرشید شهردار کابل در دیدار با حسن شیرازی مستشار سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و همراهانش، درباره سرمایه‌گذاری و اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی گفتگو کرد.

شهردار کابل در این دیدار گفت: در بخش علمی و فنی، ایران با افغانستان همکاری کند تا روابط شهرها گسترش یابد و از فرصت‌ها به درستی استفاده شود.

وی گفت که طرح‌های بزرگ عمرانی در شهر کابل که شامل پروژه‌های متعدد عام المنفعه می‌شود اجرایی می‌شود.

مولوی عبدالرشید تاکید کرد روابط معنوی میان کابل و شهرهای ایران باید تقویت شود.

وی اظهار داشت شهرداری کابل در نظر دارد تا از تجارب کشورهای همسایه در بخش مدیریت زباله‌های شهری، بخش حمل و نقل و مسائل مربوط به مدیریت شهری استفاده کند و تجارب شهرداری کابل را با همسایگان شریک کند.

شیرازی نیز در این دیدار وعده داد تا در بخش‌‌های ایجاد تصفیه خانه‌ها، مدیریت بهتر زباله‌ها، ساخت کانال‌ها، پارک‌ها و پروژه‌های عمرانی، جمهوری اسلامی ایران با شهرداری کابل همکاری کند.

پیش از این نیز مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل بارها در عرصه‌های اقتصادی، بهداشت و درمان و تحصیلی برای همکاری با افغانستان اعلام آمادگی کرده بودند.

کلیدواژه