قوس 18, 1401 13:11 Asia/Kabul
  • ادامه مداخله‌جویی غربی‎ها در امور ایران به بهانه اعدام یک محارب
    ادامه مداخله‌جویی غربی‎ها در امور ایران به بهانه اعدام یک محارب

وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به توییت های مداخله جویانه برخی کشورها و مقامات اروپایی، در رشته توییتی از این کشورها خواست از میزبانی و پشتیبانی و تشویق تروریستها دست بردارند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است. اما امنیت عمومی، خط قرمز است.

کشورهای غربی که از آغاز برخی ناآرامی ها در ایران، حمایت از آشوبگران را در دستور کار خود قرار داده اند از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر اقدامات ضد ایرانی خود افزوده اند؛ کشورهای غربی همچنین از این فرصت برای تشدید تحریم های اقتصادی و سیاسی ضد ایران به بهانه نقض حقوق بشر استفاده کرده اند.

کشور‌های اروپایی در جدیدترین تلاش‌ خود برای تداوم بخشیدن به اغتشاش و آشوب، به دنبال وضع تحریم های جدید ضد ایران برآمده اند و جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز درباره اعدام یکی از محاربان در ایران گفته است شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست آتی خود، چگونگی برخورد مقامات ایران با اعتراضات و لزوم احترام به حقوق اولیه بشر را بررسی خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا نیز در تداوم دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در واکنش به این اعدام مدعی شد: ما از اعدام محسن شکاری وحشت زده‌ایم.  پیام ما به ایران روشن است: به این سرکوب بیرحمانه پایان دهید. ما به تلاش برای پاسخگو کردن حکومت ایران ادامه خواهیم داد.

در واقع باید گفت سیاست و رویکردی که مقامات غربی در برخورد با ناآرامی ها و اغتشاش‌گران در ایران درپیش گرفتند به صورت واضح نشان از استانداردی دوگانه و تبعیض‌آمیز دارد که کاملا سیاست دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را بازگو می‌کند.

محسن شکاری به جرم استفاده از سلاح سرد به قصد قتل و ایجاد رعب و وحشت، سلب آزادی و امنیت مردم، همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه، مسدود کردن خیابان و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود.
در غرب حمله به پلیس یا نیروهای امنیتی مجازات‌های بسیار سنگینی دارد. سالانه پلیس آمریکا به سمت صدها نفر فقط به دلیل احتمال و قصد حمله تیراندازی می کند و در بیشتر مواقع پلیس‌های قاتل نیز در دادگاه تبرئه می‌شوند. در انگلیس نیز دولت جدید این کشور از همان ابتدای شروع اعتراضات به اجرای طرح ریاضت اقتصادی، سیاست سرکوب شدید و برخورد با معترضان خیابانی را در دستور کار خود قرار داده است.

این در حالی است که همین کشورها به بهانه های حقوق بشری از آشوب در ایران حمایت می کنند و اکنون نیز با هدف فشار بیشر بر ایران درصدد اعمال تحریم های جدید در هفته آینده هستند.

واقعیت این است که کشورهای غربی به اغتشاشگران نگاهی ابزاری دارند و این نگاه را در قالب شعارهای حقوق بشری و جنگ رسانه ای دنبال می کنند. وزارت خارجه ایران نیز به همین دلیل به طرف های غربی یادآور شده است که حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

 

کلیدواژه