جدی 14, 1401 12:41 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک ولایت مدار همیشه در صحنه بود که با اطاعت از رهبری توانست در مبارزه با تروریسم بین المللی به توفیقات قابل توجهی دست یابد.

حجت الاسلام عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: وی از شخصیت ها و چهره های تاثیرگذار و از مبارزان علیه تروریسم بین المللی در منطقه و جهان به شمار می رود.

وی افزود: در سال های اخیر توطئه هایی ضد مسلمانان و حرم های ائمه اطهار علیهم السلام چیده شد و تلاش هایی برای تخریب آن ها و نیز قتل مسلمانان صورت گرفت که سردار سلیمانی به مبارزه با عاملان این توطئه ها برخاست، در این مبارزه پیروز شد و در نهایت دشمنان اسلام به فکر افتادند که این فرمانده بزرگ و چهره محبوب در بین مسلمانان را از میان بردارند.

به گفته این کارشناس افغان شهید سلیمانی برای امنیت منطقه تلاش کرد و بر این نظر بود که مردم منطقه با حفظ ارزش های اسلامی و درک واقعیت های منطقه خودشان باید سرنوشت خود را به دست بگیرند، هر کشور مستقل باشد و برای امور خود تصمیم گیری کند و بدون تجاوز و هجمه های نظامی و فرهنگی امور خود را پیش ببرد.

حسن زاده یاد آور شد: شهید سلیمانی با سفرهایی که به کشورهای منطقه و ارتباطاتی که با مسلمانان داشت برای حفظ وحدت و انسجام در بین مسلمانان تلاش می کرد و با اختلاف افکنی ها بین شیعه و سنی که از اهداف دیرینه استعمار انگلیسی و امریکایی است مبارزه می نمود. او همچنین برای انسجام بخشیدن به جبهه مقاومت همت می گمارد که موفق هم بود و در راه این اهداف به شهادت رسید.

این کارشناس افغان اظهار کرد: شهید سلیمانی در دیدارها و مشورت ها با شخصیت ها و علمای کشورهای اسلامی توانست بین مسلمانان از مذاهب و کشورهای مختلف اتحاد ایجاد کند و به مسلمانان روحیه بخشد تا تسلیم کشورهای استعماری نشوند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

کلیدواژه