نقش برجسته علما و دانشمندان اسلامی در وحدت مسلمانان دفع توطئه های دشمنان
(last modified 1395-09-21T10:42:38+00:00 )
قوس 21, 1395 15:12 Asia/Kabul
  • نقش برجسته علما و دانشمندان اسلامی در وحدت مسلمانان دفع توطئه های دشمنان

علما و دانشمندان اسلامی نقش برجسته ای در وحدت مسلمانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: علما و دانشمندان اسلامی همواره نقش برجسته ای در وحدت مسلمانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند.

مولوی عبدالله سدید در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه همایش گرامیداشت از سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت در کابل اظهار داشت: برگزاری چنین محافلی مخصوصاً در هفته وحدت برای ایجاد وحدت بیشتر در میان امت اسلامی بسیار موثر است و باید بیشتر شود تا وحدت آنان مستحکم تر شود و دشمن نتواند در میان آنان نفوذ کند.

این استاد دانشگاه افزود: مسلمانان اعضای یک پیکر واحد هستند که دارای منافع و غم و شادی مشترک هستند و در صورتی که عضوی از این پیکر در هر گوشه از دنیا دچار درد، ظلم و تجاوز شود تمام پیکر دچار درد و رنج می شود، از اینرو وحدت مسلمانان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی عنوان کرد که علمای اسلامی همواره نقش برجسته ای در ایجاد وحدت بین مسلمانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان در تفرقه افکنی دارند که از راه های آن برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، بررسی، تحقیق و آگاهی دهی در این زمینه است.

به گفته این عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان دنیای غرب نقش اساسی را در تامین مالی افراط گرایی دارد که می خواهند آن را به اسلام نسبت دهند و از این طریق درپی ضربه زدن به مقدسات اسلامی هستند در حالی که افراط گرایی در اسلام جای ندارد و این وظیفه علمای اسلامی است که جهان اسلام  و بویژه جوانان مسلمان را در این زمینه آگاه کنند.

عبدالله سدید بیان داشت: سران دولت های اسلامی مسوول هستند که در برابر توطئه ها و هجمه های دولت های غربی ایستادگی کنند اما سران بسیاری از کشورهای اسلامی معمولاً تحت تاثیر سیاست های غربی ها و بویژه امریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل هستند که این مساله مسوولیت علماء، دانشمندان و روشنفکران اسلامی را بیشتر می کند که با سیاست های غربی ها مقابله کنند و امت اسلامی را از مشکلات نجات دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیدایش گروه های تکفیری و تروریستی مانند داعش تحت نام اسلام گفت: اسلام دینی است که مردم را از افراط گرایی، افکار تروریستی و انزوا باز می دارد و در صورت عمل نشدن به احکام و دستورات دینی، مسلمانان با چنین خطراتی مواجه می شوند اما دشمنان هم تلاش می کنند که با سوء استفاده از نام اسلام به مسلمانان ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: علما و دانشمندان اسلامی هم باید اسلام ناب محمدی را برای مردم معرفی کنند تا توطئه های دشمنان، جنایتکاران و تروریست هایی که با سوء استفاده از نام اسلام دست به جنایت می زنند، خنثی شود.

 

کلیدواژه