دلو 30, 1401 18:19 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: داکتر سید وحیدالله ظهوری حسینی از عناصر مسلمان، متدین، انقلابی، خودساخته و موثر برای جامعه اسلامی و به ویژه مردم و جوانان افغانستان بود.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تسلیت درگذشت آقای ظهوری حسینی به خانواده ایشان و ملت افغانستان اظهار داشت: وی از ایام جوانی علاقه خاصی به اسلام، فعالیت های اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) داشت و به دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی می پرداخت.

وی افزود: پس از آنکه افغانستان مورد هجوم شوروی قرار گرفت و دوران جهاد در افغانستان آغاز شد مرحوم ظهوری حسینی به صورت جدی تر به فعالیت پرداخت و پس از مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران به جهاد فرهنگی و فعالیت های سیاسی اسلامی و نیز اشاعه ارزش های اسلامی، و دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبادرت کرد.

این عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر عنوان کرد: مرحوم ظهوری حسینی همچنان در راستای رشد جوانان افغانستان و آشنایی آنان با اسلام ناب محمدی تلاش های زیادی کرد، در تشکل ها و انجمن های اسلامی دانشجویی فعالیت شبانه روزی می کرد و از اعضای موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر بود که تلاش های مثبتی داشت و زحمات زیادی را هم در عرصه های مختلف فرهنگی و اعتقادی متحمل شد.

وی اضافه کرد: استاد ظهوری حسینی تلاش می کرد تمام نیرویش برای اسلام و فعالیت های اسلامی و فرهنگی به کار گرفته شود، یک عنصر مفید و روشنگر و یک نیروی خودساخته، موثر و دوست داشتنی برای نسل جوان افغانستان بود.

گفتنی است: داکتر سید وحیدالله ظهوری حسینی از فعالان فرهنگی و از شخصیت ها و مفاخر جامعه مهاجر افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، پس از تحمل درد و رنج های زیاد ناشی از یک بیماری دار فانی را وداع گفت. وی که از تومور مغزی رنج می برد، در طول سال های گذشته حداقل سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت روز جمعه 28 دلو (بهمن) ندای حضرت حق را لبیک گفت.

 

کلیدواژه