حمل 17, 1402 13:35 Asia/Kabul

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: سمینار تخصصی "تروریسم رسانه ای، ابزار شوم نظام سلطه و استکبار"، در هرات به منظور تبیین تروریسم رسانه ای در تمام ابعاد آن برگزار شد.

مجید خالقی نیا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات اظهار داشت: این سمینار تخصصی که از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شد با استقبال گرم، جوانان، دانشگاهیان و نمایندگان نهادهای مختلف در این ولایت مواجه شد.

وی افزود: این سمینار شامل پنل ها یا بخش های تخصصی در موضوع تروریسم رسانه ای و در ارتباط با افغانستان و نیز موضوع تروریسم رسانه و رژیم صهیونیستی بود و محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات یکی از سخنرانان بود که به مصادیق تروریسم رسانه ای و مسایلی در این زمینه پرداخت که جامعه با آن مواجه است.

به گفته رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات آقای صدیقی فر همچنان به موضوعاتی اشاره کرد که کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی توسط تروریسم رسانه ای به آن دامن می زنند تا به اهداف شوم خود از جمله بر هم زدن وحدت اسلامی برسند.

خالقی نیا عنوان کرد: همچنان آقای بهره مدیر فرهنگسرای بهره که از مسوولان و فعالان سابق رسانه ای در هرات بوده صحبت های خوبی در زمینه رسانه داشت.

وی بیان داشت که در سمینار تخصصی" تروریسم رسانه ای، ابزار شوم نظام سلطه و استکبار" بخش های تخصصی فعال بودند و خانم دکتر کیخواه عضو هیات علمی دانشگاه دولتی زابل به موضوعات سواد رسانه ای، راه های مقابله با موضوع تروریسم رسانه و مصادیق آن پرداخت و نیز با تکیه بر مطالب روشنگرانه و تبیینی در حوزه زن و جامعه امروز زنان مسلمان بخشی از واقعیت های موجود را که تروریسم رسانه ای همواره از آن وحشت داشته و به دنبال مخدوش کردن آن بوده، مطرح کرد.         

خالقی نیا اظهار کرد: حضور گرم و استقبال جوانان، پژوهشگران، دانشجویان و استادان و نیز نمایندگان و اعضای نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در هرات شامل زنان و مردان در این سمینار جای تقدیر دارد.

وی یاد آور شد: نمایشگاه عکس "القدس لنا" هم در حاشیه سمینار افتتاح شد که به موضوع جنایات رژیم اشغالگر قدس پرداخته است. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هم بسیاری از فعالین رسانه ای و استادان دانشگاه ها و نماینده فرهنگی ترکیه حضور داشتند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: امروزه تروریسم رسانه ای به صورت کاملا سازمان یافته توسط استکبار و گروه های مرتبط با آن در حال جریان سازی است و به عنوان موتور پیش برنده اهداف شوم استکباری تلقی می شود که تسلط به ثروت های کشورهای اسلامی از مهمترین آن ها است، تروریسم رسانه ای سعی در مخدوش کردن حقیقت و وارونه جلوه دادن آن دارد و امریکا و متحدانش در این زمینه از هیچ کار خباثت باری فروگذار نبوده اند.

خالقی نیا همچنان خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع افغانستان هم در حالیکه افراد دیندار، سرشناس، آگاه و شایسته ای از زنان و مردان در این کشور و خارج از آن حضور دارند، رسانه های غربی افراد خاصی را به عنوان نمایندگان اقشار مختلف افغانستان دعوت و با آن ها به گفت و گو می پردازند و یا خواننده های بی بند و بار را به عنوان نمایندگان این مردم معرفی می کنند.

 

کلیدواژه