جدی 26, 1402 14:00 Asia/Kabul
  • تفاهمنامه هایی بین هیات گردشگری هرات و مسوولان مربوطه خراسان رضوی امضا می شود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: هیات گردشگری هرات در سفر به خراسان رضوی دیدارهایی با مسوولان بخش های مختلف داشتند و تفاهمنامه هایی در این زمینه امضا خواهد شد.

مجید خالقی نیا در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: هیاتی به سرپرستی رحمت الله گل محمدی مدیر گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات افغانستان به همراه آقای رضوانی، مدیر اداره آثار تاریخی و میراث فرهنگی و سه نفر از متخصصین در حوزه گردشگری هرات به منظور بررسی راه های توسعه گردشگری به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

وی افزود: ملاقات هایی با مسوولان حوزه های مختلف به ویژه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی، مدیر کل شرکت توسعه گردشگری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیاری از دستگاه های دیگر خراسان رضوی انجام شد و در مورد توسعه گردشگری فرهنگی و حفظ و مرمت آثار تاریخی گفت و گوهایی شد که منجر به عقد تفاهمنامه هایی در این زمینه خواهد شد.

به گفته خالقی نیا این سفر با توجه به نظر مثبت آقای متقی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در خصوص ارتقاء و توسعه مناسبات گردشگری و ظرفیت ها و تجاربی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف دارد برنامه ریزی شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با بیان اینکه برنامه هایی برای سال 1403 به منظور توسعه و تبادل گروه های گردشگری بین دو کشور در نظر گرفته شده عنوان کرد: مسوولان آژانس ها، دفاتر خدمات مسافرتی، اتحادیه راهنمایان تور و بسیاری از مسوولان بخش های خصوصی هم در دیدارهای انجام شده به منظور توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری گفت و گوهای دوجانبه ای داشتند و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

خالقی نیا گفت: در ملاقاتی که با مدیر عامل سازمان همیاری های استان خراسان رضوی داشتیم قرار شد که سفری برای هیاتی از استادان دانشگاه ها، هنرمندان و فرهنگ دوستان ایرانی به شهر هرات ترتیب داده شود که این برنامه به صورت دوامدار ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و امنیت خوبی که در افغانستان حاکم شده شرایط بسیار مهیا است که گروه های مختلف از استادان دانشگاه و فرهنگ دوستان بتوانند به هرات و حوزه غرب افغانستان سفر و تجارب خوبی کسب کنند.

 

کلیدواژه