ثور 13, 1402 14:20 Asia/Kabul

فعال حقوق زنان در افغانستان گفت: مردم افغانستان و به ویژه زنان این کشور به نتایج نشست هایی مانند نشست دوحه در رابطه با مسایل افغانستان چندان خوشبین نیستند.

شهلا عارفی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد اظهار داشت: یک با در دوحه توافقنامه ای بین امریکایی ها و طالبان امضا شد که نتیجه آن وضعیت کنونی افغانستان است، نشست اخیر هم که پشت درهای بسته انجام شد نکته جدیدی ندارد و تکرار تجارب گذشته است.

وی افزود: سازمان ملل متحد به دنبال زمینه سازی برای به رسمیت شناخته شدن طالبان است و تلاش ها در این زمینه روز به روز بیشتر می شود. وقتی هم نشست پشت درهای بسته برگزار می شود به این معنی است که مشکلی وجود دارد و موضوعاتی مطرح می شود که نمی خواهند مردم از آن آگاه شوند، یکی از این موضوعات می تواند زمینه سازی برای به رسمیت شناسی طالبان باشد.

به گفته عارفی در دنیای امروز هیچ چیز نباید از مردم پنهان بماند آن هم زمانی که قرار است در مورد چیزی تصمیم گرفته شود که به سرنوشت آن ها ارتباط دارد. امروز مساله سرنوشت مردم افغانستان و به ویژه زنان این کشور به عنوان نیمی از پیکر جامعه است و سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها نباید به دلیل آنچه گمان می کنند درست است، آنان را نادیده بگیرند و نسبت به سرنوشت شان بی تفاوت باشند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد در صورتی که سازمان ملل متحد خواسته ها و مواضع طالبان را مورد توجه قرار ندهد حضورش در افغانستان با مشکل مواجه خواهد شد، به این ترتیب می خواهد زنان این کشور را قربانی خواسته ها و منافع خود کند.

 

کلیدواژه