میزان 09, 1402 15:04 Asia/Kabul

سخنگوی اداره ملی غذا و ادویه حکومت طالبان گفت: در بخش دوا و غذا با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری های زیادی داریم و برای دومین بار دکتر عبدالباری عمر سرپرست اداره ملی غذا و دارو افغانستان به ایران سفر کرد.

داکتر جاوید هژیر، سخنگوی اداره ملی غذا و ادویه افغانستان در گفتگو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: داکتر عبدالباری عمر در راس یک هیات به تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران رفته است.

بیست و هفتمین اجلاس گروه پنج یا G5 با عنوان دیپلماسی سلامت، نظامهای دارو و تجهیزات پزشکی در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

هژیر با بیان اینکه سرپرست اداره ملی غذا و دارو قبل از شروع اجلاس در یک نمایشگاه مرتبط با غذا و دارو شرکت کرده است، بیان کرد: هدف از این نشست ارتقا و توسعه همکاری های پنج کشور عضو این اجلاس در زمینه صحت می باشد.

سخنگوی اداره ملی غذا در ادامه گفت: در دو سال اخیر کوشش کرده ایم که با همسایگان خود بخصوص با همسایه ای که دین و فرهنگ ما با آنها مشترک است، روابط بسیار خوبی داشته باشیم.

وی افزود: الحمدلله در بخش دوا و غذا با کشور ایران همکاری های زیادی داریم و این دومین سفر دکتر عبدالباری عمر سرپرست اداره ملی غذا و دارو به این کشور می باشد.

داکتر هژیر بیان کرد: در سفر قبلی تفاهمنامه ای در زمینه دوا و غذا و همچنین در زمینه طب با کشور ایران به امضا رساندیم.

وی با اشاره به سفر هیات ایرانی به افغانستان گفت: یکماه پیش نمایندگان سازمان داروی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سفر داشتند و با سرپرست اداره ملی غذا و ادویه افغانستان ملاقات کردند.

جاوید هژیر در پاسخ به دلایل شکایت مردم افغانستان نسبت به داروهای تاریخ مصرف گذشته و کیفیت پایین داروها تصریح کرد: شکایت هموطنان ما مبنی بر وجود برخی مشکلات تا حدودی بجاست، در همین زمینه اداره ملی غذا و ادویه تلاش دارد تا با ایجاد آمریت ها و ریاست ها در ولایات افغانستان، به مشکلات رسیدگی کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در 9 ولایت به شمول کابل ریاستها و آمریتها ایجاد شده تا مشکلات حل شود.

کلیدواژه