میزان 18, 1402 14:43 Asia/Kabul

مدیر کمپین کمک به زلزله زدگان هرات افغانستان گفت: در مشورت به خیرین از سراسر جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیدیم که یک یا چند روستای تخریب شده در هرات را بازسازی کنیم.

دکتر محمدحسین پاپلی یزدی در گفتگو با خبرنگار رادیو دری اظهار کرد: از سالهای قبل کمپینی را راه اندازی کردیم که به دانش آموزان افغانستانی و بیماران سرطانی کمک می کردیم و حالا هم با توجه به شرایط قصد داریم برای زلزله زدگان هرات کمکهایی به اندازه توان ارایه دهیم.

رئیس پژوهشکده امیر کبیر افزود: ما به همراه خیرینی از سراسر ایران در ابتدای هر سال تحصیلی تعدادی از دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده اند را تحت پوشش قرار می دهیم که بتوانند درس بخوانند و از تحصیل بازنمانند، همچنین در حد توان سعی کرده ایم بیماران سرطانی افغانستانی را حمایت کنیم و تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه خیرینی در سراسر ایران هستند که در کنار ما فعالیت می کنند و در زمینه های مختلف همراه هستند، گفت: در شرایط فعلی که زلزله هرات باعث جان باختن صدها تن و بی خانمانی و مشکلات دیگر برای بازماندگان شده، بازهم دوستان و همراهان خیر در کنار هم و دست در دست هم قرار است به اندازه توان کمکی برای زلزله زدگان جمع کنیم.

دکتر پاپلی یزدی گفت: با دوستان هراتی هم صحبت کرده ایم و در مشورت با خیرین به این نتیجه رسیدیم که اگر پول به اندازه کافی جمع شود، یک یا چند روستا را بازسازی کنیم.

این نویسنده برجسته ایرانی بیان کرد: مهمترین مساله برای زلزله زدگان بعد از نیازهای اولیه مثل آب و غذا، مساله مسکن و سرپناه است که متاسفانه بسیاری از روستاها از بین رفته اند و هیچ سرپناهی باقی نمانده! امیدوار هستیم دوستان همت کنند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم و یک یا چند قریه را بازسازی کنیم.

نویسنده کتاب مذهب عشق گفت: در چنین کارهایی جنبه های سیاسی قضایا را در نظر نداریم، در هر صورت ما کار انساندوستانه می کنیم، زلزله رخ داده و ما باید کمک کنیم. اگر خدای نکرده یک روزی اینجا هم زلزله اتفاق بیفتد، همانطور که تا اکنون برادران و خواهران افغانستانی کمک کردند، کمک می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: زلزله اکنون در هرات است، اگر درهر جای دیگر هم می بود، ما در حد توانمان کمک می کنیم. همانگونه که وقتی دانش آموز بازمانده از تحصیل می آیند و ما نمی پرسیم اهل کجا هستند، حالا هم در این کمکهای خیرخواهانه فقط جنبه انساندوستانه قضیه مهم است.

دکتر پاپلی یزدی بیان کرد: دوستانی از سراسر ایران و خارج از ایران کمکهایی کرده اند، اما هنوز آغاز کار است و امیدواریم در روزهای آینده بیشتر و بیشتر کمک شود.

گفتنی است شماره کارت زیر برای کسانی که مایل هستند در این کمپین شرکت کنند، اعلام شده است: 

(6104337605755311) بانک ملت، به نام محمدحسین پاپلی یزدی

 

کلیدواژه