میزان 29, 1402 15:40 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان گفت: پروژه یک کمربند – یک جاده چین برای افغانستان و همسایگانش از اهمیت زیادی برخوردار است و همه از آن نفع می برند.

عبدالسلام جواد آخند زاده در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: اتصال به پروژه یک کمربند – یک جاده چین برای افغانستان حیاتی است زیرا از یک طرف روابط تجاری افغانستان با چین به سادگی برقرار می شود و کالاهای چینی هم به آسانی به کشورهای عربی و افریقایی ترانزیت می شود و از طرف دیگر برای کشورهای همسایه مانند جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آسیای میانه که می خواهند از طریق افغانستان به چین متصل شوند راه کوتاهی مهیا می شود.

وی افزود: هر کشوری که خواستار پیوستن به پروژه یک کمربند – یک جاده چین است منافع خود را در نظر دارد و خود چین هم منافع خود را دنبال می کند، برای افغانستان نیز از نظر اقتصادی این پروژه بسیار مهم است زیرا از یک سو ارتباط مستقیمش با چین برقرار می شود و از طرف دیگر می تواند مسیر ترانزیت بین چین و تعدادی از کشورهای همسایه و دیگر کشورها باشد.  

سفر نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان به چین برای شرکت در نشست یک کمربند-یک جاده

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان در مورد هدف سفر نورالدین عزیزی سرپرست این وزارتخانه به چین برای شرکت در نشست یک کمربند - یک جاده هم گفت: افغانستان هم می خواهد به این پروژه بزرگ بپیوندد و به صورت مستقیم از طریق واخان بدخشان با چین متصل شود.

آخند زاده عنوان کرد: کار آسفالت جاده واخان بدخشان که افغانستان را مستقیما به چین وصل می کند در حال اتمام است و چین هم علاقمند است که به زودی این ارتباط مستقیم بین آن کشور و افغانستان برقرار شود.

وی همچنان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از سرمایه گذاران چین علاقه مند سرمایه گذاری در افغانستان هستند که نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان بسته های اطلاعاتی سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را به آن ها ارایه کرده تا در هر بخشی که تمایل دارند در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

 

کلیدواژه