عقرب 13, 1402 13:29 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی ایرانی تاکید کرد: وجه مشترک اتفاقاتی مانند تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران در سال 1358 ظلم ها و جنایت های امریکا بود.

محمد کاظم صباغی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری گفت: طول تاریخ وجود امریکا آکنده از جنگ، جنایت، خونریزی، ظلم و تجاوز به حقوق ملت ها بوده و در ایران هم سابقه طولانی در روی کار آوردن رژیم های ددمنش پهلوی اول و دوم و حمایت بی شائبه از آن ها، تبعید امام راحل (ره)، ظلم و کشتار مردم در جریان انقلاب اسلامی و کشتار دانش آموزان در روز 13 آبان سال 1357 و ایجاد تشکیلات جاسوسی داشته است.

وی افزود: جاسوس خانه ای که امریکا  نام سفارت در ایران داشت در حقیقت مرکز جاسوسی و توطئه علیه ملت ایران و آرمان های این ملت بود و به فرموده امام راحل (ره) امریکا مرکز تمام فسادها در جهان بود.

به گفته این کارشناس سیاسی اقشار مختلف مردم ایران در طول دوران تبعید امام راحل (ره) به واسطه اتفاقاتی که در داخل در جریان بود آگاهی پیدا کردند و این آگاهی منجر به انقلاب اسلامی شد. از طرفی هم ارتباط حضرت امام خمینی (ره) با مردم توسط نمایندگان ایشان و اعلامیه هایی که در مقاطع مختلف به دست مردم می رسید سطح آگاهی آنان را بالا برد و در نهایت جامعه به این خود آگاهی رسید که برای رهایی از قید این رژیم ستمکار که اوج جنایت های خود را در وقایع مختلف نشان داده بود، راهی جز انقلاب اسلامی نیست، به این ترتیب مردم تقدیم شهدا و ایثار خود یک رژیم تا به دندان مسلح را ساقط کردند. انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و در طول چند دهه گذشته دستاوردهای بزرگی هم کسب کرد.

صباغی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان مسلمان ایرانی را انقلاب دوم نامیده و فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، عنوان کرد: از آن زمان تا کنون این فرمایش امام راحل هر روز بروز و ظهور بیشتری پیدا می کند.

وی همچنان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران در هیچ نقطه ای از دنیا شعاری با عنوان "مرگ بر آمریکا" سر داده نشد اما با پیروزی انقلاب اسلامی و شکسته شدن هیمنه پوشالی امریکا، این جرات  به جهانیان داده شد که فریادها به سمت امریکای ددمنش کشیده شود چنانکه امروز شاهدیم در اقسا نقاط جهان که انتظار آن هم نمی رفت اجتماعات بزرگی برای فریاد زدن بر سر امریکای جهانخوار و اعتراض به جنایت های آن برپا می شود و حتی در دل ایالت ها و شهرهای بزرگ امریکا این اتفاق را شاهد هستیم.

 

کلیدواژه