حمل 08, 1403 16:26 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تهران برای تبریک پیروزی های ملت فلسطین به رهبرمعظم انقلاب اسلامی بود.

گل محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: ملت فلسطین دراین چند ماه اخیر پیروزی های زیادی به دست آوردند با توجه به مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم ولی مقتدر فلسطین گفت: هم مقام معظم رهبری و هم سایر شخصیت های طراز اول امنیتی و سیاسی ایران از بدو طوفان الاقصی به طور صریح ازحق دفاع مشروع مردم فلسطین حمایت کردند ولی متاسفانه سران  بقیه کشورهای اسلامی وعربی باموضوع غزه به صورت انفعالی برخورد کردند.

این کارشناس سیاسی افغان سفر ارشدترین مقام حماس یعنی اسماعیل هنیه به تهران و دیدار با رهبرمعظم انقلاب اسلامی را به نوعی عرض تبریک به مقام معظم رهبری بابت پیروزی های اخیرملت فلسطین دانست.

گفتنی است این دومین سفر رییس دفترسیاسی فلسطین (حماس) ازابتدای طوفان الاقصی به تهران است که پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است

 

کلیدواژه