ثور 10, 1403 18:53 Asia/Kabul

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه آسفالت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در مراسمی با حضور والیان هرات و غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، "امارت اسلامی" این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: جاده هرات-غور یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

ملابرادر همچنین گفت: در مسیر این دهلیز مواصلاتی معادن نمک و سنگ مرمر نیز وجود دارد و تکمیل این مسیر نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت منطقه ای خواهد داشت.

ملابرادر اظهار داشت: حضور مسئولان رده بالای حکومتی به منظور آغاز کار پروژه های اقتصادی در هرات نشان دهند عزم حکومت برای توسعه اقتصادی، ایجاد کار و اشتغال برای مردم می باشد.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی در هرات آغاز کار پروژه های زیربنایی را در هر چه بهتر شدن وضعیت زندگی مردم ارزشمند دانسته و می گویند سال ها است که توجهی به این پروژه ها نشده و مردم نیز به دلیل اجرایی نشدن آن با مشکلات فراوانی روبه رو بودند.

محمد رفیق شهیر آگاه امور اقتصادی در هرات در این باره گفت: سر انجام این سرک که از چندین ولایت عبور خواهد کرد به کابل ختم می شود؛ مسیری که فاصله هرات تا کابل را نسبت به مسیر فعلی که از قندهار عبور می کند 300 کیلومتر کوتاه تر می سازد.

اگرچه در حکومت های گذشته نیز پس از اینکه صدای اعتراض مردم بالا می شد برنامه هایی تحت عنوان آغاز کار این سرک برگزار می شد اما آنچه که ناامنی، نبود بودجه کافی و بی توجهی مقام‌های حکومتی خوانده شده باعث می شد تا کار به پایان نرسد.

اکنون مردم در غرب افغانستان منتظر احداث این جاده و بهره برداری از آن هستند.

آغاز اجرای مراحل تکمیلی سد پاشدان در مسیر هریرود و بالادست ایران

کلیدواژه