حمل 29, 1403 18:17 Asia/Kabul
  • گفتگوی محقق با هنیه: نسل‌کشی غزه مایه شرم مدعیان حقوق بشر است
    گفتگوی محقق با هنیه: نسل‌کشی غزه مایه شرم مدعیان حقوق بشر است

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شهادت فرزندانش را در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و تاکید کرد: بیش از 6 ماه ظلم و نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه مایه شرمساری مدعیان حقوق بشر است.

به گزارش رادیو دری؛ محمد محقق در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه ضمن تسلیت اعضای خانواده، فرزندان و نوه‌های او و ده‌ها هزار نفر از مردم مظلوم غزه در جنایات رژیم صهیونیستی افزود: این نسل کشی آشکار که در برابر چشمان حیرت زده مردم جهان‌ انجام می‌شود و سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری نیز به آن اذعان دارند، ولی برخی قدرت های حامی رژیم صهیونیستی آن را انکار و سفید نمایی می‌کنند، مایه شرمساری مدعیان حقوق بشر و رنج و اندوه بی پایان ملت های مسلمان است.

وی اغلب مدعیان حقوق بشر را حامیان رژیم متجاوز صهیونیستی خواند و اظهار کرد: از خداوند میخواهیم که این جنگ نابرابر با پیروزی آرمان ملت فلسطین خاتمه یابد و صلح و امنیت سراسری در این سرزمین مقدس بر قرار شود.

اسماعیل هنیه نیز در این تماس تلفنی گفت: ملت فلسطین در این نبرد سرنوشت ساز افسانه‌ای، شکست ناپذیری اسرائیل و‌ حامیان آن را باطل کردند، ولی با قربانی‌های بیشمار برای آزادی سرزمین شان، روزگار دشواری را می‌گذرانند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: ما باور قاطع داریم که همه این مشکلات به فضل خداوند و دعای مؤمنان روزی حل خواهد شد و وعده خداوند حق و پیروزی خداباوران یک سنت بدون تغییر الهی است.

پیام تسلیت حکومت طالبان به اسماعیل هنیه: نتیجه فداکاری، فتح و پیروزی است

تسلیت رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسماعیل هنیه در پی شهادت فرزندانش

لحظه آگاه شدن اسماعیل هنیه از شهادت پسران و نوه‌هایش

کلیدواژه