حمل 23, 1403 15:21 Asia/Kabul

در پی شهادت شش تن از اعضای خانواده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای به وی و ملت فلسطین تسلیت گفت.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در بیانیه حکومت طالبان آمده است: از طریق همین فداکاری‌های ماندگار است که ما معتقدیم مسیر فتح و پیروزی آغاز می‌شود.

بیانیه می‌افزاید: ما یادآوری می‌کنیم که هر پیروزی و موفقیتی با فداکاری به دست می‌آید. فداکاری در راه خدا هرگز شکست یا ضرر نیست، بلکه گواهی بر پیروزی و شادی است. ما فداکاری‌ها، صبر و استقامت آقای اسماعیل هنیه و مردم فلسطین را ارج می‌نهیم.

حکومت طالبان در پایان بیانیه خود اظهار امیدواری کرده است که ملت فلسطین در میان غم و اندوهشان، آرامش و قدرت پیدا کنند و عزم تزلزل ناپذیرشان آنها را به آینده‌ای پر از عدالت، صلح و پیروزی نهایی برساند.

 پیش از این هم امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان طی تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، ضمن اعلام همدردی با وی ابراز امیدواری کرد تا فداکاری شهدای فلسطین در نهایت به آزادی نهایی این سرزمین از چنگال متجاوزان صهیونیست منجر شود.

هنیه نیز با قدردانی از ابراز تسلیت وزیر خارجه طالبان، برای شهدای این رویداد تروریستی علو درجات را مسئلت کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس، مردم افغانستان را پیشگامان مبارزه برای آزادی دانست و ابراز امیدواری کرد که خون‌های ریخته شده دو‌ ملت افغانستان و فلسطین نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

رژیم صهیونیستی شام چهارشنبه ماشین حامل فرزندان و نوه‌های رییس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد که به دنبال این جنایت شش نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه شامل سه پسر و سه نوه وی به شهادت رسیدند.

پیام تسلیت متقی به رئیس دفتر حماس

کلیدواژه