ثور 02, 1403 14:38 Asia/Kabul

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: تحویل دفترچه های اقامت و سپرده گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در خراسان رضوی آغاز شده و در حال انجام است.

حسین شرافتی راد در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به آغاز تحویل دفترچه های اقامت و سپرده گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در خراسان رضوی اظهار کرد: ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی و خدمت رسانی به آن ها از سیاست های جدی سازمان ملی مهاجرت است که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست هایی که در سازمان ملی مهاجرت ایران تفاهم و ابلاغ شد سپرده گذاری اتباع خارجی دارای برگه سرشماری و بازشماری بود که حدود 160 هزار نفر یا حدود 50 هزار خانوار از آن ها در خراسان رضوی زندگی می کنند و تا کنون که چهار ماه از این طرح می گذرد حدود بیست هزار سرپرست خانوار در این طرح شرکت و سرمایه گذاری کرده اند.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی این طرح مزایای بسیار خوبی دارد مانند بیمه که مهمترین نیاز مهاجرین در بخش سلامت و درمان است و کار توسط سه شرکت بیمه انجام می شود یا موضوع اشتغال، تردد و امثال آن که با دریافت دفترچه سپرده گذاری شش ماهه که هر شش ماه یک بار تمدید می شود در این زمینه ها سهولت ایجاد می شود، استان خراسان رضوی هم در این زمینه پیشتاز است و کار در دفاتر کفالت و اشتغال اتباع خارجی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روز گذشته اولین سری دفترچه های اقامت ویژه از مرکز رسیده و در حال تحویل به متقاضیان می باشد و سری بعد هم در حال رسیدن است، از شاملین این طرح خواست که در آن شرکت و بخشی از خدمات مورد نیاز در بخش اشتغال و بیمه را دریافت کنند.

شرافتی بیان کرد که در حال حاضر این طرح شامل افراد دارای برگه های سرشماری و بازشماری است و کسانی که احساس نیاز به اشتغال، بیمه، تردد و امثال آن می کنند سریعتر در طرح شرکت کنند، کسانی هم که سپرده گذاری می کنند پول در حساب خودشان است و دفترچه بانکی به آن ها تحویل می شود و هر زمانی که قصد خروج از ایران و برداشت پول خود را داشته باشند می توانند دفترچه شان را تحویل دهند، پول خود را دریافت کنند و خارج شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: این سپرده گذاری ها به توسعه زیرساخت های اشتغال، خدمات اقتصادی و بسترهایی کمک می کند که در استان برای شرکت کنندگان فراهم می شود تا مشارکت اقتصادی داشته باشند و بخشی از نیازهای اقتصادی و اشتغال زایی شان هم تامین شود،مهاجرین هم هرگونه خبر در این زمینه را از کانال اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و رسانه های معتبر دریافت نمایند و به شایعات توجه نکنند.

شرافتی در مورد صدور و تحویل کارت های هوشمند به دارندگان کارت های آمایش هم اظهار کرد: این برنامه در حال اجرا است و از مجموع حدود 350 هزار نفر مهاجری که در خراسان رضوی شامل دریافت کارت هوشمند می شوند تا کنون 100 هزار نفر از آنان کارت های هوشمند خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: صدور و تحویل کارت های هوشمند مهاجرین هم از دیگر سیاست های سازمان ملی مهاجرت است که برای کامل شدن ارایه خدمات به مهاجرین در حال انجام است که خدمات ویژه ای مانند سیم کارت و حساب بانکی دریافت می کنند و در آینده خدمات بیشتری نیز دریافت خواهند کرد.

 

کلیدواژه