ثور 05, 1403 13:59 Asia/Kabul

فعال رسانه ای و آگاه سیاسی افغانستانی تاکید کرد: عواقب هر اقدام رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر آن رژیم دامنگیر امریکا هم خواهد شد.

حجت الاسلام داکتر سید بصیر احسانی رئیس موسسه رسانه ای منجی مدیا و آگاه سیاسی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به اعلام امریکا مبنی بر اینکه در موضوع حضور ریزپرنده ها در خاک ایران نقشی نداشته اظهار کرد: رژیم صهیونیستی، امریکا را تنها حامی مهم خود می داند و امریکا هم علناً پشتیبانی خود را از آن اعلام می کند اما اینکه امریکایی ها گفته اند در این قضیه نقشی نداشته اند بیشتر برای رفع مسوولیت از خودشان است و اینکه خطراتی که متوجه رژیم صهیونیستی است دامنگیر امریکایی ها نشود.

وی افزود: اما مشخص است که امریکا تمام قد پشت رژیم صهیونیستی ایستاده و این رژیم هیچ حرکتی را بدون حمایت امریکا انجام نمی دهد بنابر این عواقب هر اقدام رژیم صهیونیستی همانگونه که دامنگیر این رژیم می شود دامنگیر امریکا هم خواهد شد.   

این فعال رسانه ای در مورد حضور ریز پرنده های ناشناس در اصفهان گفت: برخی مقامات امریکایی به صورت ناشناس اطلاعات غیر موثقی را به برخی رسانه های امریکایی دادند مبنی بر اینکه موشک های بالستیک اسرائیلی به اهدافی در ایران حمله کرده اند اما مشخص شد فقط چند صدای انفجار محدود شنیده شده و مقامات ایرانی آن را ناشی از واکنش پدافند هوایی ایران به چند ریزپرنده ناشناس اعلام کردند و اثری از برخورد موشک های بالستیک وجود ندارد.

رئیس موسسه رسانه ای منجی مدیا عنوان کرد: بزرگنمایی حضور سه ریز پرنده در آسمان اصفهان که هر سه سرنگون شدند و استفاده از واژه حمله برای ارسال این ریز پرنده ها برای خرابکاری، چندان مناسب نیست و این موضوع برای رژیم صهیونیستی بیشتر مصرف داخلی دارد تا افکار عمومی جامعه خود را از این طریق اقناع کند. چنین چیزی قبلا هم اتفاق افتاده بود و تعدادی از ریز پرنده ها توسط عوامل نفوذی به پرواز درآمدند و همه نابود شدند.

به گفته احسانی ارسال چند ریز پرنده که همه نابود شدند، اوج ضعف رژیم صهیونیستی را در پاسخگویی نشان می دهد و نوعی فرافکنی برای خروج از درماندگی و استیصالی است که رژیم صهیونیستی و امریکا گرفتار آن شده اند، این حرکت آن ها در پاسخگویی به اقدام ایران یک تحقیر بود و خود را بیشتر تحقیر کردند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به بروز اختلاف میان سران رژیم صهیونیستی پس از این حرکت هم گفت: این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی دکترین مشخصی در رابطه با مواجهه با تهدیدهای روز افزون جمهوری اسلامی علیه خود ندارد و گرفتار سردرگمی در تصمیم گیری شده است.

وی اضافه کرد: حمله ای که صهیونیست ها به کنسولگری ایران در سوریه داشتند نشان دهنده ارزیابی های نادرست و اشتباه آن ها بود. پاسخی هم که گرفتند دندان شکن بود و حرکت ریزپرنده ها هم حرکتی کودکانه و خرابکاری ناشیانه در ادامه ناشی گری های گذشته شان است.

 

کلیدواژه