ثور 17, 1403 08:52 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: رخداد‌های غزه پرده از چهره غربی‌ها کنار زد
    رئیس جمهوری ایران: رخداد‌های غزه پرده از چهره غربی‌ها کنار زد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: رخداد‌های غزه پرده از چهره غربی‌ها کنار زد و تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه و فهیم دانشجویی با جریان شرارتِ سردمداران متجاوز و متجاسر به قانون، حقوق و آزادی‌های انسانی غرب نمایان شد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه هیئت دولت ایران، با ابراز تاسف عمیق نسبت به آنچه در روز‌های اخیر در محیط‌های دانشگاهی آمریکا و برخی کشور‌های غربی رخ داده است، شکسته شدن حرمت دانشجو، استاد، دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، قانون، آزادی بیان، آزادی قلم و دفاع از حقوق انسان را فجایعی توصیف کرد که چهره حقیقی تمدن غرب را برای جهانیان آشکار و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دروغ بودن ادعا‌های غرب درباره دفاع از حقوق بشر و آزادی را اثبات کرد.

رئیسی با بیان اینکه غربی‌ها با پنهان کردن چهره استبدادی و ضد حقوق بشری‌شان پشت شعار‌های فریبنده، خود را مدافع این ارزش‌ها جا زده بودند افزود: رخداد‌های غزه پرده از این چهره غربی‌ها کنار زد و حضور و ایستادگی آگاهانه دانشجویان آمریکایی و غربی، روشنگری و بازدارندگی موثری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا خواهد داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به رویکرد‌های حمایتی جریان علمی و فرهنگی ایران از حرکت‌های ضد صهیونیستی گفت: رسیدن پیام همبستگی و حمایت دانشجویان و استادان ایرانی از حرکت اخیر دانشجویان و استادان آمریکایی و غربی، آنها را در احقاق حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین استوارتر می‌کند.

اعتراضات گسترده دانشجویی به کشتار ساکنان غزه از سوی رژیم جعلی اسرائیل، از اواخر هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آغاز شده و اکنون دانشجویان سایر دانشگاه های آمریکا، از جمله بوستون، هاروارد و دانشگاه ایالتی اوهایو، برای همبستگی با دیگر دانشگاههای این کشور خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین شده‌اند.
این جنبش دانشجویی در حالی در حال فراگیر شدن است که کاخ سفید مشغول آماده سازی کمک نظامی 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی است.

رئیسی: ایستادگی مردم غزه نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشید

تداوم سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

کلیدواژه