جوزا 06, 1403 13:34 Asia/Kabul

معاون پژوهشی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در کابل تاکید کرد: راه آیت الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی در جمهوری اسلامی ایران با قدرت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام دکتر محمد اسحاق ذاکری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: اگرچه شهادت رئیس جمهور رئیسی، وزیر خارجه امیر عبداللهیان و همراهان آن ها ضایعه و مصیبت بزرگی بود اما تجربه ثابت کرده که راه خدمتگزاران نظام اسلامی در ایران با قدرت ادامه می یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران اسلامی نخبگان زیادی را از دست داده و چنین تجربه هایی را پشت سر گذاشته در این مرحله نیز این وضعیت را پشت یر خواهد گذاشت و از این امتحان با موفقیت بیرون خواهد آمد.

به گفته این پژوهشگر افغان رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات مسیر حقی است که در جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای در پیش گرفته شده و طی شده است. زمانی که در جمهوری اسلامی افراد از یک سرباز عادی گرفته تا بالاترین مقام اجرایی در راه انقلاب از جان خود می گذرند چنین انقلابی استوار باقی می ماند.

ذاکری عنوان کرد: بیشتر افرادی که طی چند دهه گذشته در جمهوری اسلامی ایران پست هایی را در اختیار داشته اند خدمتگزار بوده اند، شهید آیت الله دکتر رئیسی و شهید دکتر امیر عبداللهیان طی حدود سه سالی که از عمر دولت سیزدهم می گذشت برای خدمتگزاری به مردم سر از پا نمی شناختند، آقای امیر عبداللهیان در حمایت از مظلومان در سراسر دنیا و آقای رئیسی برای ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی در داخل ایران تلاش فراوان کردند و از همین رو امروز آنان در قلوب آزادیخواهان جهان جای دارند.

این کارشناس افغان گفت: دولت و مردمی که در داخل کشور خود قدرتمند باشند در صحنه بین المللی هم می توانند قدرتمند باشند، جمهوری اسلامی ایران با وجود این که تحت تحریم و مشکلات زیادی بوده توانسته در ابعاد مختلف پیشرفت کند و به یک بازیگر مهم بین المللی تبدیل شود استحکام پایه های جمهوری اسلامی ایران ، قانون اساسی دقیق و اتحاد و هماهنگی در بین مردم هم به قدرت بیشتر آن کمک کرده است.

وی اضافه کرد: مسیری را که شهید رئیسی و همکارانش ترسیم کرده بودند حمایت مردمی و رهبری را با خود داشت و در دولت آینده ایران هم به احتمال زیاد همین مسیر ادامه پیدا خواهد کرد، در داخل جمهوری اسلامی ایران ثبات و وحدت حاکم است و با خارج و از جمله کشورهای همسایه هم ارتباطات خوبی برقرار شده که ادامه پیدا خواهد کرد و این تعامل و روابط مثبت به نفع همه کشورها است.

 

کلیدواژه